internetrek02

8
İnternet reklam terimleri • Ölçüm terimleri Hit vs Page view (sayfa görüntülenme) Impression (reklam görüntülenme) Unique visitor (tekil ziyaretçi) CPM (cost per thousand imp.) Click-through / CTR Cost-per-click (CPC) Cost-per-action (CPA) • Boyut terimleri Banner / HTML Banner – Buton Interstitial (Geçiş) Pop up / Pop under Rectangle (kare) Rich media (zengin medya) Skyscrapper (Kule) Text reklam (www.marketingterms.com)

Upload: istanbul-commerce-university

Post on 23-Jun-2015

379 views

Category:

Documents


3 download

TRANSCRIPT

Page 1: Internetrek02

İnternet reklam terimleri

• Ölçüm terimleri– Hit vs Page view (sayfa

görüntülenme)– Impression (reklam görüntülenme)– Unique visitor (tekil ziyaretçi)– CPM (cost per thousand imp.)– Click-through / CTR– Cost-per-click (CPC) – Cost-per-action (CPA)

• Boyut terimleri– Banner / HTML Banner– Buton– Interstitial (Geçiş)– Pop up / Pop under– Rectangle (kare)– Rich media (zengin medya)– Skyscrapper (Kule)– Text reklam

(www.marketingterms.com)

Page 2: Internetrek02

Hit vs page view ( sayfa görüntülenme)

• HIT– Bir web sunucusundan talep

edilen dosya sayısı

– Bir web sayfası bir ya da daha fazla html ve imajlardan oluşabilir.

– Örnek: Bir web sunucusu 1 html ve 11 imajdan oluşan bir sayfayı sunduğunda 12 hit oluşturur.

– Sayfalardaki imaj vs sayıları farklılık göstereceğinden hitin istatistiksel bir değeri yoktur.

• Page view– Bir web sayfasının kaç kez

görüntülendiği

– Gelirini reklam üzerinden elde eden siteler için en önemli istatistik.

– Sayfa görüntülenmesinin yüksek oluşu, daha çok reklam alanı açılmasını ve mevcut reklamların daha sık görüntülenmesini sağlar.

Page 3: Internetrek02

Unique visitor (tekil ziyaretçi)

• Bir web sitesini belirli bir dönem içierisinde (genellikle 1 gün ya da 1 ay) ziyaret eden gerçek kişi sayısı.

• Reklam veren için çoğu kez sitenin kaç sayfa gösterdiğinden çok kaç kişiye ulaştığı daha büyük önem taşır.

• Ölçümlenmesinde IP ya da cookie sayımı gibi metodlar kullanılsa da genellikle kesin rakamı tespit etmek mümkün değildir.

Page 4: Internetrek02

Impression (görüntülenme)

• Online bir reklamın görüntülenme sayısı.

• Süreli ilanlarla birlikte Türkiye’de hala en çok kullanılan reklam modeli.

• Basit görünmesine karşılık ölçümde meydana gelen metod farklılıkları reklam verenle yayıncı arasında pek çok kez sorun oluyor.

Page 5: Internetrek02

CPM (Bin görüntülenme başına maliyet)

• Bir ilanın bin kez görüntülenmesinin karşılığı olan maliyet

• CPM modeli impression / görüntülenme üzerinde yapılan reklamlar için kullanılır.

• Reklamın gerçekleşmesi için web sayfasında gösterilmesi yeterlidir. Kullanıcının bu reklam üzerinde her hangi bir tasarrufta bulunması gerekmez.

• Bir CPM anlaşmasında müşteri tarafından ödenecek tutar CPM fiyatını CPM sayısıyla çarpılarak bulunur.

• Örn: CPM’i 10 dolardan bir reklamın 1 milyon kez gösterimi şöyle hesaplanır:

1.000.000 / 1.000 = 1.000 cpm1.000 X 10 = 10.000 Dolar.

Page 6: Internetrek02

Click-through / CTR

• Online bir reklama tıklayarak reklam verenin adresine yönelinmesi.

• CPM modeline göre, yayıncının para kazanabilmesi için kullanıcının reklamı görmekle yetinmeyip üzerine tıklamasını gerektiren bir modeldir.

• Reklam verenler özellikle trafik miktarından çok trafik kalitesine önem verdiklerinde bu alternatifi tercih ederler.

• Tıklama oranlarının düşük olması olasılığı nedeniyle yüksek trafikli yayıncıların çok tercih etmediği bir metottur.

• Reklam verenin tıklanma oranlarını hesaplarken, çeşitli yazılımlarla hileli olarak gerçekleştirilebilecek otomatik tıklamaları tespit etmesi gerekir.

Page 7: Internetrek02

Cost-per-click (CPC)

• Tıklama başına maliyet.

• İki şekilde kullanılabilir.

– 1) Fiyatlandırma Clickthrough reklamlarda maliyetin hesaplanmasındaÖrneğin: CPC’si 0.50 dolar olan bir reklamın 10.000 kez tıklanması durumunda maliyeti 10.000 x 0.50 = 5.000 dolar.

– 2) Maliyet hesabıİmpression reklamında tıklama başına maliyetin hesaplanmasındaÖrneğin: CPM’i 10 dolar olan bir kampanya sonunda tıklanma oranı yüzde 2 olarak gerçekleştiyse, bu kampanyanın CPC maliyeti:

– 1000 x %2 = 20 tıklanma– 10 dolar / 20 tıklanma = 0.50 dolar / tıklanma

Page 8: Internetrek02

Cost-per-action (CPA)

• Reklam ödemesinin, müşteri ve yayıncı tarafından önceden belirlenmiş aksiyonun gerçekleşmesi durumunda gerçekleştiği reklam modeli. Bu aksiyon genellikle satış ya da üyelik olarak belirlenir.

• Bu reklam modeli, kullanıcının tıklamanın da ötesine geçerek ulaştığı sitede bir aksiyona girmesini gerektirdiği için reklam veren için reklamın başarısını garanti eder.

• Ancak aynı nedenle pek çok yayıncı için riskli bir reklam türüdür.