republika hrvatska meĐimurska Županija grad mursko...

29
REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO SREDIŠĆE - GRADSKO VIJEĆE - Mursko Središće,13.12.2018. ZAPISNIK 10. sjednice Gradskog vijeća (GV) Grada Mursko Središće, održane dana 26.11.2018. godine (ponedjeljak) u prostorijama Gradske vijećnice u Murskom Središću, s početkom u 16,00 sati. Sjednicu je sazvao predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Vrtarić, sazivom klasa: 021-05/18- 01/1581, Ur.broj: 2109/11-18-01/1-1, od 15.11.2018. godine. PRISUTNI ČLANOVI GRADSKOG VIJEĆA: Zvonko Vrtarić – predsjednik Gradskog vijeća, Kristijan Antolović – potpredsjednik Gradskog vijeća, Ksenija Flac, Jurica Mesarić, Kristina Nestić, Marko Strojko, Renata Kovačić, Dragutin Stojko, Andrija Tekeli, Miroslav Ikodinović, Milorad Pilipović, Tomislav Korbelj, Franciska Vida, Matija Varga IZOSTALI ČLANOVI GRADSKOG VIJEĆA: Goran Dobranić OSTALI PRISUTNI: Dražen Srpak – gradonačelnik, Miljenko Cmrečak – zamjenik gradonačelnika, Tin Tomanić - Muralist, Božena OletićMalekoci Međimurske novine, Vladimir Trstenjak List Međimurje, Jasna Toplek Dobranić – Hrvatski radio Čakovec, Ivana Maltarić – ravnateljica Dječjeg vrtića „Maslačak“, Miljenko Štefanić, Marko Jurović, Marta Tuksar djelatnici Grada Mursko Središće, Vladimir Dobranić Predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Vrtarić pozdravio je sve prisutne te je konstatirao kvorum od 14 vijećnika prisutnih na sjednici. ZVONKO VRTARIĆ: Na početku, prije aktualnog sata, pročitati ću vam jednu odluku – obavijest. Odluka o imenovanju predsjednika Kluba oporbenih vijećnika u Gradskom vijeću Grada Mursko Središće – Sukladno Poslovniku Gradskog vijeća Grada Mursko Središće na radnom konzultativnom sastanku oporbenih vijećnika održanog 22. Studenog 2018. Godine donesena je Odluka o imenovanju predsjednika Kluba oporbenih vijećnika u Gradskom vijeću Grada Mursko Središće. Imenuje se Renata Kovačić da na mjesto predsjednika Kluba oporbenih vijećnika Mursko Središće umjesto Franciske Vida. Eto znači, došlo je do promjene u Klubu oporbenih vijećnika. I još jedna obavijest – u 19 sati je predviđena večera. S obzirom da je ovo zadnja sjednica Gradskog vijeća u ovoj godini, a po nekoj tradiciji uvijek na kraju imamo zajedničku večeru pa vas molim da budete što konkretniji, koncizniji da završimo, da nam se večera ne ohladi. Gospodine Dobranić, prošli puta smo se dogovorili kad se donese nova Odluka, odnosno izmjena članka 84. Poslovnika, da Vi više nećete dolaziti na sjednice. Ja vidim da ste opet tu iako nije predviđeno mjesto u dvorani za Vas. VLADIMIR DOBRANIĆ: Dobili ste iz Ureda državne uprave Međimurske županije nadzor zakonitosti općih akata Grada Mursko Središće, to ste si morali pročitati. Dok će biti objavljeno u Službenom vjesniku Međimurske županije, dok se prihvati onaj vaš prijedlog, onda ja neću dolaziti.

Upload: others

Post on 30-Dec-2019

0 views

Category:

Documents


0 download

TRANSCRIPT

Page 1: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

REPUBLIKA HRVATSKA

MEĐIMURSKA ŽUPANIJA

GRAD MURSKO SREDIŠĆE

- GRADSKO VIJEĆE -

Mursko Središće,13.12.2018.

ZAPISNIK

10. sjednice Gradskog vijeća (GV) Grada Mursko Središće, održane dana 26.11.2018. godine

(ponedjeljak) u prostorijama Gradske vijećnice u Murskom Središću, s početkom u 16,00 sati.

Sjednicu je sazvao predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Vrtarić, sazivom klasa: 021-05/18-

01/1581, Ur.broj: 2109/11-18-01/1-1, od 15.11.2018. godine.

PRISUTNI ČLANOVI GRADSKOG VIJEĆA: Zvonko Vrtarić – predsjednik Gradskog

vijeća, Kristijan Antolović – potpredsjednik Gradskog vijeća, Ksenija Flac, Jurica Mesarić,

Kristina Nestić, Marko Strojko, Renata Kovačić, Dragutin Stojko, Andrija Tekeli, Miroslav

Ikodinović, Milorad Pilipović, Tomislav Korbelj, Franciska Vida, Matija Varga

IZOSTALI ČLANOVI GRADSKOG VIJEĆA: Goran Dobranić

OSTALI PRISUTNI: Dražen Srpak – gradonačelnik, Miljenko Cmrečak – zamjenik

gradonačelnika, Tin Tomanić - Muralist, Božena OletićMalekoci – Međimurske novine,

Vladimir Trstenjak – List Međimurje, Jasna Toplek Dobranić – Hrvatski radio Čakovec,

Ivana Maltarić – ravnateljica Dječjeg vrtića „Maslačak“, Miljenko Štefanić, Marko Jurović,

Marta Tuksar – djelatnici Grada Mursko Središće, Vladimir Dobranić

Predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Vrtarić pozdravio je sve prisutne te je

konstatirao kvorum od 14 vijećnika prisutnih na sjednici.

ZVONKO VRTARIĆ: Na početku, prije aktualnog sata, pročitati ću vam jednu odluku –

obavijest. Odluka o imenovanju predsjednika Kluba oporbenih vijećnika u Gradskom vijeću

Grada Mursko Središće – Sukladno Poslovniku Gradskog vijeća Grada Mursko Središće na

radnom konzultativnom sastanku oporbenih vijećnika održanog 22. Studenog 2018. Godine

donesena je Odluka o imenovanju predsjednika Kluba oporbenih vijećnika u Gradskom vijeću

Grada Mursko Središće. Imenuje se Renata Kovačić da na mjesto predsjednika Kluba

oporbenih vijećnika Mursko Središće umjesto Franciske Vida. Eto znači, došlo je do

promjene u Klubu oporbenih vijećnika. I još jedna obavijest – u 19 sati je predviđena večera.

S obzirom da je ovo zadnja sjednica Gradskog vijeća u ovoj godini, a po nekoj tradiciji uvijek

na kraju imamo zajedničku večeru pa vas molim da budete što konkretniji, koncizniji da

završimo, da nam se večera ne ohladi.

Gospodine Dobranić, prošli puta smo se dogovorili kad se donese nova Odluka, odnosno

izmjena članka 84. Poslovnika, da Vi više nećete dolaziti na sjednice. Ja vidim da ste opet tu

iako nije predviđeno mjesto u dvorani za Vas.

VLADIMIR DOBRANIĆ: Dobili ste iz Ureda državne uprave Međimurske županije – nadzor

zakonitosti općih akata Grada Mursko Središće, to ste si morali pročitati. Dok će biti

objavljeno u Službenom vjesniku Međimurske županije, dok se prihvati onaj vaš prijedlog,

onda ja neću dolaziti.

Page 2: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

MILJENKO ŠTEFANIĆ: Izmjena Poslovnika objavljena je u glasniku 14/2018 i stupila je na

snagu. Ovo je uputa koju čitate, to je uputa predsjednika Ureda državne uprave g. Posavca

kojom on daje uputu u Gradskom vijeću da se u roku od petnaest dana uskladi Statut. Ukoliko

se to ne učini on mora donijeti rješenje o obustavi primjene takvog Poslovnika. On rješenje o

obustavi koje mora biti obrazloženo nije donio i Odluka je stupila na snagu. On je trenutno

takav kakav je usvojeni i objavljen u Službenom glasniku 14/2018.

VLADIMIR DOBRANIĆ: Možete mi to pokazati? Ili samo govorite na pamet.

MILJENKO ŠTEFANIĆ: Možemo Vam pokazati. Uopće nije problem.

DRAŽEN SPRAK: Ja se s vama ne slažem. Mislim da g. Dobranić, da Vi zapravo ne shvaćate

da je on predsjednik SDP-a i da samim time ima pravo biti na sjednici. Imamo mi još stranaka

čiji predsjednici nisu članovi Gradskog vijeća kao recimo HNS ili HSLS ali oni, naravno, ne

mogu prisustvovati jer oni nisu predsjednici SDP-a. To pravo pripada isključivo predsjedniku

SDP-a, nikome drugome u Murskom Središću. Kad i ako predsjednik HNS-a ili HSLS-a

postane predsjednik SPD-a onda će moći prisustvovati sjednici, samo onda. A kad je g.

Dobranić već tu tako česti i dragi gost ja predlažem da mu date i da raspravlja pa i glasuje. A

kad se Vi umorite možemo Vas malo i zamijeniti.

ZVONKO VRTARIĆ: G. Dobranić, ja Vas molim da napustite vijećnicu.

VLADIMIR DOBRANIĆ: Napuštam, napuštam.

ZVONKO VRTARIĆ: Nadam se da smo ove nemile scene riješili sada nakon četiri puta.

Predsjednik Gradskog vijeća otvorio je aktualni sat u kojem su sudjelovali: Zvonko Vrtarić,

Kristijan Antolović, Ksenija Flac, Jurica Mesarić, Dragutin Stojko, Kristina Nestić, Marko

Strojko, Andrija Tekeli, Renata Kovačić, Miroslav Ikodinović, Milorad Pilipović, Tomislav

Korbelj, Franciska Vida, Matija Varga, Dražen Srpak, Miljenko Štefanić, Marko Jurović,

Miljenko Cmrečak

AKTUALNI SAT:

ZVONKO VRTARIĆ: Ne znam da li na zadnjem ili predzadnjem vijeću smo postavili

inicijativu o ukidanju radnog vremena nedjeljom. Znam da su pokrenute određene aktivnosti s

Vaše strane po pitanju organiziranja sastanka sa predstavnicima firmi koje imaju trgovine na

području grada i znam da u principu tada nešto posebno nije riješeno pa me interesira da li je

u međuvremenu iznađeno kakvo rješenje da se rad nedjeljom na području grada više ne

odvija?

DRAŽEN SRPAK: Manje-više je bilo sve u medijima objavljeno međutim evo za informaciju

vijećnicima: održani je sastanak na kojem su bili velika većina osim jedne tvrtke sa kojom sa

ja kasnije odradio sastanak samo sa njima. Na tom prvom sastanku gdje je bila većina, svi oni

najznačajniji, svi su se izjasnili da su apsolutno za kompletno zatvaranje trgovina nedjeljom,

bez onih dežurstava dok je u ovoj tvrtki koja nije bila bilo rečeno drugačije, da oni imaju

takvu poslovnu politiku, da kad bi Zakon to zabranio da bi se onda oni toga držali, čak su

predlagali da se subotom radi samo do 13 sati što je meni bilo apsolutno nerealno pa sam

molio da se onda i na tom tragu da službeno očitovanje međutim to očitovanje nismo nikada

dobili, dobili smo jedino da smatraju protuzakonitim miješanje u poslovno politiku što nema

smisla. Mi nismo od toga odustali. Epilog svega je to što je radno vrijeme u tom lancu koji je

Page 3: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

radio do 22 sata sada do 14 sati nedjeljom, a radnim danom umjesto do 22 sata do 20 sati.

Znači da se nešto ipak pomaknulo i vjerujem da se u konačnici može postići neki dogovor,

hoće li to biti sa dežurnom trgovinom, recimo od 8 do 11 sati, pa bi onda svaki radili dvije tri

nedjelje kroz godinu što vjerujem da bi bilo prihvatljivo, a siguran sam da promet neće i ne

može biti manji jer će se sve to kupiti samo druge dane. Nije riječ o luksuzu koji se može

kupiti i bespotrebno nego manje-više o prehrani i smatram da će doći do nekog razumnog

rješenja.

RENATA KOVAČIĆ: Ja bih vas molila ukoliko je moguće da se napravi sanacija prometnica

prije zime. Bila sam sada, prošli tjedan, u Hlapičini, ne jednom mjestu u vrlo uskoj ulici je

velika rupa na cesti. Ja se bojim dok bude to snijeg pao, tu bude se svašta dešavalo. Ukoliko je

moguće da nekoga pošaljemo da izvidi barem one koje su uistinu problematične i velike.

DRAŽEN SRPAK: Sve je to već učinjeno, znači sa mjesnim odborima se prošlo, dogovorili

su se zahvati koji su balansirani između koštanja i potrebe jer znate da ide aglomeracija.

Jednostavno ja nemam namjeru trošiti na neke stvari 20 tisuća kuna, a za šesti ili devet

mjeseci iskopati van to. To nije primjereno. Znači kad bude aglomeracija biti će sve

raskopano. Trebati će puno strpljivosti i puno živaca. To će biti igra živaca. Znam da su

najosnovnije stvari napravljene.

DRAGUTIN STOJKO: Ja sam zaustavio daljnje radove na sanaciji tih rupa zbog

aglomeracije. One rupe koje je bilo nužno sanirati to smo pokrpali.

RENATA KOVAČIĆ: Moje slijedeće pitanje se odnosi na količinu metalnog otpada u naselju

Sitnice na ulazu u grad, da li je to nešto – firma koja se bavi s tim ili je to,…

DRAŽEN SRPAK: Komunalni redari ispituju o čemu se radi.

MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća o trgovinama imam

jedan poziv, kako Gradu tako i svim udrugama, političkim organizacijama da bojkotiraju

Metss. Za ovo što ćete imati završne dane, čašćenje i to, neka se kupi roba u nekom drugom

dućanu, svi su to hrvatski dućani. To je moj prijedlog da se bojkotira bez obzira što sam

svjestan da će biti tužbe, ja kao građanin i predsjednik HSU-a to mogu reći bez straha od

nekih sankcija. Nadam se da Grad ne bude bonove za umirovljenike uzeo u Metssu nego

negdje drugdje. Moje drugo pitanje tiče se Mursekoma, sada je Grad vlasnika, pa me zanima

imali li u politici rada plan da se pripreme zeleni odvozi na području grada Mursko Središće.

One žuta, plava, smeđa, zelena kanta za tetrapak i tako da bi po uzoru na zapad svaki građanin

mogao kada ide u trgovinu toga jednoga tetrapaka što na tjedan kupi odnijeti i baciti u kantu,

a ne da čuva po mjesec, dva, tri dok napuni tu jedno vreću. Da bi se to stavilo negdje pred

dućane ili u ulicama gdje ima tehničkih mogućnosti da se to postavi. Da li razmišljate o tome

smjeru, ako ne onda bih ja to predložio da probate razmišljati.

DRAŽEN SRPAK: Dati ćemo to malo mome savjetniku da to ispita.

MILORAD PILIPOVIĆ: Mislim da bi to ipak bilo praktično, čak i bolje za Mursekom. Treće

pitanje, odnosno prijedlog – u Murskom Središću se jako puno toga iz dana u dan događa.

Ljudi jednostavno i više puta ne znaju da se nešto dogodilo pa bih ja išao s prijedlogom da se

tu na našem trgu postavi neki info pano gdje bi se vidjeli događaji. Često puta se desi da mi

niti ne znamo da se nešto u Središću događa. Pa gdje bih bio sat, temperatura, vodostaj,…

Postoji li mogućnost da se nešto takvoga napravi?

Page 4: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Biti će za par dana postavljeno na šetnici.

MILORAD PILIPOVIĆ: Zahvaljujem se na odgovorima i imam samo jednu opasku

predsjedniku Gradskog vijeća – ja se ne slažem da se sada od aktualnog sata ovih petnaest

minuta zbog nemilog događaja vijećnicima oduzima.

ZVONKO VRTARIĆ: Aktualni sat je aktualni sat.

TOMISLAV KORBELJ: Nisam zadovoljan s onim pisanim odgovorom kojeg ste mi dali, nije

bio potpun. Je li ćemo opet prekopavati cijelu općinu, zašto ne bi projektirali i izradili svoj

DTK odnosno pripremu za distributivnu telekomunikacijsku kanalizaciju koju onda možemo

unajmiti za Internet, za kabelsku, za optiku – kako mi želimo. Puno puta sam ponavljao da

možemo postaviti optičke kablove isto tako kod svake kuće koristeći rasvjetne stupove kako

to rade i druge općine i gradovi –Nedelišće, Šenkovec, Belica, Mala Subotica,… I s druge

strane jedinica lokalne samouprave od druge godine će naplaćivati osam kuna po metru

korištenja tih usluga. Pa to je i dobra zarada i možemo imati optički Internet i kabelsku

televiziju.

DRAŽEN SRPAK: Ja sam odradio sastanak i sa firmom gdje ste i Vi zaposleni, sa

menadžerima i tako dalje, vjerujem da oni također nešto o tome znaju. Napravili smo

sastanak u HAKOM-u u Zagrebu sa konzultantima iz Slovenije koji rade PRŠI. To je

napravljeno, sad je u evidenciji zbog nekih nelogičnosti. Obuhvat PRŠI-ja je od Štrigove do

Nedelišća , Šenkovca,… Grad Mursko Središće je vodeći partner u tome i smatram da sam

Vam odgovorio.

TOMISLAV KORBELJ: Možda niste shvatili moje pitanje, ali dobro, niste već dva puta prije,

niste ni sad. Ne možemo si pomoći. Ali molim Vas nemojte mi više te pisane odgovore jer od

njih ne možeš ništa napraviti. Imam drugo pitanje; može li se postaviti prometno ogledalo kod

KTC-a, na izlazu iz ulice Ivana Gundulića odnosno tu od Hitne dok ideš na Tekstilnu ulicu jer

je dosta nepregledno zbog parkiranih auta na cesti.

DRAŽEN SRPAK: Ogledalo se može postaviti na svakoj poziciji za koju upravitelj cesta da

dozvolu. Je li to ŽUC, je li to državna cesta ili je to Grad Mursko Središće prema prometnom

elaboratu. Mi sad jesmo u nekakvom trendu postavljanja prometnih ogledala, postavimo ga

kod jedne kuće onda susjed veli da se njemu isto ne vidi van i da treba i njemu. Za neka

postavljena prometna ogledala sam se osobno uvjerio da je sad opasnije nego je to bilo prije

zato što se ogledalo zamagli i svijetli sunce pod krivim kutom unutra i svaki koji se u to

ogledalo pouzda ja mu garantiram da će vrlo brzo napraviti prometnu jer to se ništa ne vidi i

to nije najsretnije rješenje.

TOMISLAV KORBELJ: Dobro, a može onda neko drugo rješenje, ne znam, jer tu je dosta

nepregledno.

DRAŽEN SRPAK: Mi sad trenutačno radimo prometni elaborat za područje cijeloga grada.

To rade stručni ljudi koji znaju gdje to ogledalo ima smisla, a gdje nema smisla. Upravo tome

će taj elaborat služiti, ne samo za ogledala, ima i krivo postavljenih znakova, za sve one

ležeće policajce koje ste predlagali, sve će to biti s time obuhvaćeno. Ne želimo raditi

paušalno rješenje nego cjelovito rješenje. Naravno tu se onda moraju dobiti još različite

dozvole od policije, ŽUC-a,… Ako se pokaže da na toj točki to može biti i da je korisno onda

Page 5: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

sigurno da nije problem četiri tisuće kuna. Budem rekao voditelju Odsjeka za gospodarstvo i

graditeljstvo da se vidi što je s tom pozicijom.

TOMISLAV KORBELJ: I zadnje pitanje isto tako, ne znam ako se to rješava, da li se može

iscrtati crta tu na raskršću kod autobusne, jer je tu jako nezgodno i ono dok se uključuješ s

autom na Martinsku tu sad ne znaš možeš li ući ili ne. I tu je taj pješački prijelaz koji u biti

dolazi na,…

DRAŽEN SRPAK: Koje crte?

TOMISLAV KORBELJ: Tu kod Žganca.

DRAŽEN SRPAK: Crte koje omeđuju cestu ili?

TOMISLAV KORBELJ: Da.

DRAŽEN SRPAK: To bude sve prekopano.

TOMISLAV KORBELJ: Dobro, ali privremeno neke crte samo…

DRAŽEN SRPAK: S kredom, što drugo ako je privremeno.

TOMISLAV KORBELJ: Mislim nemojte sada biti bezobrazni.

DRAŽEN SRPAK: Nisam bezobrazan. Uporno govorim da sve to košta, a kopalo bude se.

Nije tu bilo nikada crte. Moramo biti razumni u tome i strpljivi. Ja cijenim Vašu brigu ali

velim Vam, to nema smisla.

TOMISLAV KORBELJ: Onda nema ni smisla sada ovako – bez crti. To isto nema smisla već

kako dugo.

DRAŽEN SRPAK: Bez crta je od kada ja znam za sebe. Kad bude sve gotovo onda ima

smisla.

ANDRIJA TEKELI: S obzirom da kruže razne priče po samom gradu oko Mursekoma

zamolio bih gradonačelnika da nas upozna koje aktivnosti su se događale između 9. i današnje

10. sjednice Gradskog vijeća u vezi organizacije i registracije Mursekoma i tko su članovi

Nadzornog odbora jer nas ljudi zaustavljaju i pitaju koje ljude ste to postavili, koji nemaju

pojma o organizaciji firme i tako dalje.

DRAŽEN SRPAK: Ja to prvi puta čujem.

ANDRIJA TEKELI: Nije to za mene smiješno, mi vijećnici s time moramo biti upoznati jer

ćemo donositi odluke.

DRAŽEN SRPAK: A zašto niste upoznati?

ANDRIJA TEKELI: Ne znam zašto nismo, zato ja sada pitam da nas upoznate.

DRAŽEN SRPAK: Pa ja se isto pitam zašto niste upoznati, a trebali ste biti ili mogli ste biti.

ANDRIJA TEKELI: Valjda ne sjedimo svaki dan na mobitelu i ne prčkamo po njemu.

DRAŽEN SRPAK: Pa znate kako se to slaže. Postoj Gradsko vijeće, postoje stranke, postoji

ovo, ono i to se tako slaže, svugdje, ne samo kod nas. Tako je isto predstavnik Vaše stranke

član nadzornog odbora.

Page 6: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

ANDRIJA TEKELI: Predsjedniče, postavio sam pitanje i molim odgovor.

DRAŽEN SRPAK: Pa evo odgovaram. I predstavnik Vaše stranke je isto član Nadzornog

odbora koji je usuglašen. Mursekom ima Nadzorni odbor kojeg vodi Josip Šajnović koji se

bavi financijskim poslovima – radi u banci i nema osobe koja bi mogla biti adekvatnija

upravo na pragu ovoga što ste rekli da se posluje adekvatno i dobro. Franjo Makovec – Sveti

Martin, Martin Novak,… ne vidim što je tu sporno.

ANDRIJA TEKELI: Nije ništa sporno, hoćemo znati koji su.

DRAŽEN SRPAK: Pa objavili smo to već pet puta tko je član Nadzornog odbora. Usuglasili,

objavili, proveli, sada će ovih dana imati prvu sjednicu, moraju raspisati natječaj po zakonu za

direktora društva, pozvani je sadašnji direktor da pripremi Izvješće o radu Nadzornom

odboru,…

ANDRIJA TEKELI: Nisam dobio odgovor.

DRAŽEN SRPAK: Ajde ponovite, molim Vas, pitanje onda.

ANDRIJA TEKELI: Tražim imena i prezimena članova Nadzornog odbora. Hoću onome tko

je rekao da su izabrani polupismeni ljudi reći u oči da nije u pravu. Evo sada sam otvoreno

rekao sve.

DRAŽEN SRPAK: Josip Šajnović, magistar hidrologije sa deset godina iskustva u banci je

predsjednik Nadzornog odbora, pa sad mislim da nije polupismen, vjerojatno nije, Makovec

Franjo pa isto nije polupismen, dakle svaka općina ima po jednog predstavnika, a grad

Mursko Središće ima četiri iako bi mi po strukturi vlasništva trebali imati šest, a oni svi tri

jednoga međutim ja sam rekao da ne želimo tako raditi i da im damo svakome po jednoga. Iz

Središća su znači Josip Šajnović, Stanislav Stojko, Martin Novak i Ksenija Flac.

MILJENKO ŠTEFANIĆ: Evo imam sve podatke sad: ima ih sedam; Josip Šajnović –

predsjednik, Ksenija Flac – član, Stanislav Stojko – član, Martin Novak – član, Štefanija

Jambrošić – član, Ivan Levačić – član, Franjo Makovec – član.

DRAŽEN SRPAK: I da još nešto razjasnimo, naknada je na godišnjoj razini za predsjednika

tri tisuće kuna, a za članove tisuću kuna.

ANDRIJA TEKELI: Dobro, to Gradsko vijeće ima pravo znati.

DRAŽEN SRPAK: Apsolutno se slažem s Vama.

ANDRIJA TEKELI: I ništa drugo nisam tražio.

DRAGUTIN STOJKO: Prije pitanja htio bih zahvaliti gradonačelniku i djelatnicima Grada i

radnicima koji obavljaju radove na uređenju društvenog doma u Hlapičini.

DRAŽEN SRPAK: Samo radimo svoj posao.

DRAGUTIN STOJKO: Koji su projekti predviđeni za Hlapičinu u 2019. godini i je li u te

projekte moguće uključiti i snimanje novih dvora – to je dio Hlapičine u kojem su stolovali u

12. stoljeću Ivanovci. Razgovarao sam s kustosom muzeja i rekao je da bi uz te snimke bilo

puno lakše proći kod prijavi projekta za zgradu grofa Feštetića preko Ministarstva kulture.

Page 7: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Znači ovo je zadnje bilo na kolegiju, za geosnimanje i to se planira. Sada

se ispituje koliko to košta, tko to radi i da vidimo što to zapravo znači. Ako to koristi nečemu

apsolutno će se napraviti i mislim da nam je to dužnost napraviti ako je to tako. Projekti koji

su planirani: ulaganje u društveni dom – tristo tisuća kuna, kapitalne pomoći za udruge,

ulaganje u Majur – projekt koji je kandidirani 736 tisuća kuna ali zavisi od toga hoće ili neće

proći, sufinanciranje PBS staze u iznosu od 130 tisuća kuna od osnovne škole do

ugostiteljskog objekta tu kod pila koja košta puno više, a naš dio je nekih dvadeset posto.

MARKO STROJKO: Ispred svih predsjednika mjesnih odbora zavaljujem gradonačelniku na

odličnoj suradnji. Što se tiče mjesnog odbora Križovec zanimalo bi me za 2019. godinu

najvažniji planovi i projekti, a posebno što se tiče nekih stvari – pješačko biciklističkih staza:

možemo li očekivati neku pomoć od ŽUC-a da se neke stvari poprave?

DRAŽEN SRPAK: Hvala i vama na suradnji svima. Ja nemam nikakve zamjerke. Ponekad se

dese neki problemi ali tu smo da ih riješimo i zaista se po svim naseljima radilo, možda ne baš

sto posto ravnomjerno ali kako sam rekao, kada negdje projekt započne moramo ga i dovršiti.

Uglavnom, i Križovec i Hlapičina i Štrukovec i Peklenica su dio grada Mursko Središće i tako

će biti i dalje kod svih ulaganja. U skraćenom obliku proračuna imate stavke koje su za

Križovec predviđene, to je sanacija cesta – 25 tisuća kuna, ulaganje u mrtvačnicu – 200 tisuća

kuna, ulaganje u društveni dom – 150 tisuća kuna, dvije staze – jedna je u programu ŽUC-a to

je ona koja spaja Križovec i Peklenicu, tu je sufinanciranje 150 tisuća kuna ali svaki 85 tisuća

jer se dijeli na pola, staza od 532 tisuće kuna od doma do van Križovca koja nije u programu

gradnje ali je dogovoreno da će se s rebalansom sredstva u ŽUC-u osigurati i samim time mi

to isto stavljamo u naš proračun. Mislim da je to dosta veliki zahvat za Križovec.

KRISTINA NESTIĆ: Prije mojeg pitanja također bih zahvalila gradonačelniku i djelatnicima

Gradske uprave na pomoći društvu „Naša djeca“. Znate da smo se aplicirali kod dobivanja

statusa Grad prijatelj djece i na čast je nama svima da smo ga dobili. Građane zanima što je

konkretno poduzeto po pitanju prometne signalizacije u blizini škole i vrtića, to je već

nekoliko puta bilo, pa eto mene sad zanima što je konkretno poduzeto, bude li to opcija

ležećih policajaca ili nekakve svjetlosne signalizacije jer jednostavno taj problem moramo

riješiti.

DRAŽEN SRPAK: Taj problem moramo riješiti, slažem se, i zato kao što sam rekao i prije

radi se taj prometni elaborat i čim to bude gotovo za one najvažnije točke ćemo odmah

reagirati i to ispraviti. Uz to ima drugih prometnih problema, vidite ih svaki dan. Za centar

grada će se iduće godine u proračunu Hrvatskih cesta osigurati novac za elaborat za rješavanje

ovog glavnog raskršća, ja sam predložio semafore i od toga ne odustajem iako je bilo nekih

drugih ideja međutim ja smatram da pješaci moraju sigurno prijeći cestu.

MATIJA VARGA: Gospodin Husančić pita hoće li Grad Mursko Središće preuzeti etno

zbirku za našu novu Etno kuću, on bi to bio spreman donirati, pa evo hoće li?

DRAŽEN SRPAK: A zašto ne?

MATIJA VARGA: Pa zato jer veli gospodin da čeka tri mjeseca al nešto evo ne znam,…

DRAŽEN SRPAK: To je apsolutno netočno. On je mene zvao prije par mjeseci, pitao me, ja

sam mu rekao isto što i Vama, međutim kasnije se nije javio. Ne mogu ja ići nekamo gledat

Page 8: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

gdje je ta zbirka, ne znam ni gdje je,…on je zvao, ja sam mu rekao da nas zanima i neka se

javi ali se nije javio. Uz to, on je svojevremeno prodao svoje stare slike za tri tisuće kuna.

MATIJA VARGA: Mještani iz Peklenice žele konkretno znati kad će biti završetak

aglomeracije jer im to predstavlja veliki problem pogotovo u vrijeme jeseni i u zimi pa ih to

zanima kada će završiti i vele da će im to jako olakšati.

DRAŽEN SRPAK: Jako mi je drago što prepoznaju sve ono što smo činili, što smo uspjeli s

Međimurskim vodama potpisati ugovor od 227 milijuna kuna što nije bio lak ni jednostavan

posao, gospodin pročelnik je bio član tima za aglomeraciju, mi smo sve što je bilo u našoj

ingerenciji učinili i ne samo za Peklenicu nego i za naselja Hlapičina, Mursko Središće, ostale

općine oko nas, Peklenica je dio toga i isključivo se radovi u Peklenici vežu na početak

radova aglomeracije u Murskom Središću.

MATIJA VARGA: Ok. I kad onda pekleničari mogu očekivati završetak?

DRAŽEN SRPAK: Isto kada i svi drugi.

ZVONKO VRTARIĆ: Trenutno je zaustavljeni natječaj jer je izjavljena žalba. Prema tome,

sada će sve stajati oko mjesec i pol dana dok se to ne riješi…

DRAŽEN SRPAK: Kraj 2020. je rok za završetak aglomeracije.

MATIJA VARGA: Od jednog mladog dečka imam pitanje – dakle on smatra da bi bilo dobro

i pita ima li Grad u planu postaviti sprave za fitness na otvoreno, kad dođe proljeće da imaju

mladi za vježbanje, ako ste to imali u vidu? To bi bio i moj prijedlog. Mogu se time poslužiti i

sportski klubovi jer grad Čakovec recimo ima kao jedan od primjera isto tako.

DRAŽEN SRPAK: Mi razmišljamo naravno o svemu tome pa smo tako na skeli počeli

kupovati zemljište, aplicirali smo stijenju za penjanje kao jedan od objekata no nažalost nije

uspjela aplikacija ali da, apsolutno se slažem s Vama da mora omogućiti mogućnost

vježbanja, a na otvorenome još najbolje.

KRISTIJAN ANTOLOVIĆ: Mene zanima, po medijima smo dosta čitali u zadnje vrijeme,

nadzire li se kraj konturi ovog teretnog prometa u Murskom Središću?

DRAŽEN SRPAK: Kad je prije mjesec i pol dana po ne znam koji put došlo do kolapsa

prometa koji je danas također na snazi ja sam po ne znam koji put reagirao, zvao ministra

prometa, napisao sam pismo koje su mediji prenijeli, od predsjednice države, premijera,

ministara, Hrvatskih cesta, ne znam kome sve ne, nekako nam se valjda i Bog smilovao i isti

dan me je zvao ministar Butković nakon toga pisma koje je bilo jednog sadržaja koji je bio

vrlo jasan i odriješit i rekao je da zna i da se zaista mora, kako god bilo komplicirano i teško

zbog svih onih odnosa za koje smo rekli prije i sa Slovenijom, nešto pokrenuti i drugi dan sam

dobio poruku da Pravilnik o zabrani teretnog prometa iznad 7,5 tona u e savjetovanje. To je

još potrajalo kojih dva tjedna, trebali su dobiti mišljenje od MUP-a i Ministarstva graditeljstva

koji su dali pozitivno mišljenje, nakon toga je objavljeno e savjetovanje na koje smo se mi

naravno kao Grad javili. Objavili smo, zamolili smo građane, udruge, službe da se također

jave na e savjetovanje. Moram reći da sam poneke morao moliti nekoliko puta da napišu

nešto, a isto tako prolazi promet i kroz njihova naselja – konkretno kroz općinu Šenkovec i

grad Čakovec i mislim da ako smeta nama da smeta i njima. Građani se baš i nisu javljali iako

je bilo uvijek povika da se ništa ne radi oko toga, a cijela knjiga postoji dokumentacije.

Page 9: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

Uglavnom, naravno da je nastala velika pobuna prijevoznika, ja sam bio pozivan na sastanak,

nisam htio ići, jer što bih ja tamo ja sam za to da promet prestane. Ono što mi je zadnje rečeno

je da s 01.01.2019. godine će biti Odluka na snazi za sav promet preko 7,5 tona za koji postoji

bolji alternativni pravac tu neće moći prometovati. Ali ja ne odustajem ni od zaobilaznice i

novog mosta jer to što je promet tako veliki je zato jer je to prirodni pravac i treba omogućiti i

gospodarstvu i prijevoznicima da brže, lakše, nesmetano prometuju. Nama bi se put do

Zagreba sigurno skratio za 15-20 minuta, kad bi bila brza cesta, spajanje dva autoputa je za

mene strašna stvar. Ministar je obećao, ja se držim toga, s 01.01. jer ja ga ne mogu zabraniti,

znači držim se onoga što mi je rečeno.

JURICA MESARIĆ: Imao bih samo za gradonačelnika jedan apel i to je ako se pri ulasku u

Dom za kulturu može postaviti nekakva oglasna ploča ili pano gdje bi se izvjesili plakati

odnosno tematika koja se zbiva u tom Domu znači igrokazi, predstave,…nije to neka velika

investicija, a bilo bi jako lijepo i prigodno.

DRAŽEN SRPAK: Oglasna ploča je postavljena.

JURICA MESARIĆ: Pa ispred baš.

DRAŽEN SRPAK: Na ulasku u Centar za kulturu je postavljena – velika.

JURICA MESARIĆ: I je gore raspored prikazivanja?

DRAŽEN SRPAK: Je

JURICA MESARIĆ: Onda se ispričavam ali ja to nisam vidio.

DRAŽEN SRPAK. Cijenim brigu. Ja sam jučer bio na predstavi „Legenda o Fijolini“ koja je

bila izuzetno lijepa. Studio modernog plesa „Teuta“ iz Čakovca nastupao je besplatno, 60

djece, bila je dvorana poprilično puna, bilo je puno njihovih roditelja i promišljao sam što fali,

pa objavili smo program svuda, nije da se ne zna – zna se. Sada ćemo postaviti taj info pano

na šetnici koji će imati sve kompletno. Dao sam danas nalog da se još ovaj tjedan napravi

profil Centra za kulturu na Facebook-u, mislim da će tamo još više ljudi biti upućeni.

JURICA MESARIĆ: Hvala. Ja bih još samo pohvalio rad Policijske postaje Mursko Središće

pogotovo načelnika Vrbanca na sprečavanju većeg katastrofalnog prometa odnosno

zaustavljanjem kamiona na ulazu u Mursko Središće.

DRAŽEN SRPAK: Ja sam to više puta rekao, da je policija dala svoj obol u tome jer bez

regulacije ja mislim da bi se zaista desilo da se uopće ne bi moglo prometovati.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Imam pitanje za gradonačelnika vezano uz povećanje sigurnosti

djece u prometu. Postoji li mogućnost da se naprave neka ugibališta za osnovnoškolce za već

postojeće linije autobusa koji voze djecu u školu? Dakle mi imamo već liniju koja ide iz

Hlapičine kroz Martinsku prema Osnovnoj školi i također postoji ta linija iz smjer Čakovca,

da li bi postojala mogućnost još dva tri ugibališta odnosno punktova gdje bi roditelji ili

članovi obitelji pratili pojedinačno ili veću grupu djece. I još imamo samo jedno potpitanje

vezano uz rješavanje problematike oko glavnog raskršća u Murskom Središću; jeste li možda

uzeli u obzir i kružni tok?

DRAŽEN SRPAK: Ovo prvo Vam i znam i ne znam odgovoriti. Za ugibališta je potrebna

procedura i to dosta komplicirana. Mora biti procjena policije, odjela koji se bavi s time sa

Page 10: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

sigurnosti prometa, županijske uprave, državnih cesta, to je jedna vrlo ozbiljna procedura i

ugibalište mora imati svoje mjere. Vjerojatno je moguće sad pitanje je tko će to platiti i koliko

to košta, jesu li stvarne potrebe. Mogu dati da se možda malo to kroz ovaj prometni elaborat

raspravi. Drugo pitanje – jesmo ali znate što je problem kružni tok: tu je centar, malo je

premali prostor, nizbrdica je, kružni tok ne rješava pitanje prelaska ceste, semafor zatvara

promet , a u kružnom toku se ne zatvara promet. Direktor cesta je isto isključivo bio stava da

se sa semaforima može osigurati nesmetani i siguran prolaz, a to bismo rekli da je na pragu

ovoga Vašega, znači djeca idu tu u školu, ovo ono.

KSENIJA FLAC: Grad Mursko Središće je dobio status Grada prijatelja djece i na tome

vam/nam svima čestitam ali što to u budućnosti znači?

DRAŽEN SRPAK: To u budućnosti znači da se i to može oduzeti. Treba se truditi, treba

raditi dalje. To je sad samo uvod u priču. Recimo dobili smo status Grada prijatelja djece

međutim ako ste gledali program Adventa – tri ili četiri predstave su unutra za djecu, to znači

da moramo djeci dati sve ono što treba. U Adventu božićne predstave, kupiti im bilježnice,

osigurati im sigurnost u prometu , platiti prijevoz,… Jedan sveobuhvatni posao brige za djecu.

Znate da smo imali ideju otvoriti predijatrijsku ambulantu od toga i nismo odustali i kad se

pojavi prvi slobodni liječnik ja sam prvi za to da se to ponovno pokrene.

KSENIJA FLAC: Koji su planirani projekti za Peklenicu u 2019. godini?

DRAŽEN SRPAK: Isto kako i kod Križovca, staza koja spaja Križovec i Peklenicu, vaš dio

85 tisuća kuna, ulaganje u mrtvačnicu s obzirom na zajedničko groblje, planira se ta završna

faza ulaganja u društveni dom iako će on sada već biti mali centar za kulturu, kandidirano je

ulaganje od 700 tisuća kuna, sve zavisi kako ćemo proći na aplikacijama, ulaganje u Spomen

park naftaštva se planira u iznosu od 100 tisuća kuna, uspjeli smo u prvoj nakani dobiti preko

IPA fonda dobiti novce, a sad kasnije nažalost nije uspjelo. Ja sam stava da moramo kroz par

godina to očito sami izfinancirati jer reklamiramo, obzirom što smo kupili Spomen park

rudarstva prije dva mjeseca imamo u planu prodavati jedan paket koji bi obuhvatio posjet

Spomen parku naftaštva, Spomen domu rudarstva, šetnici, skeli i Etno kući – jedan

cjelodnevni prekrasan izlet za osnovnoškolce, srednjoškolce, umirovljenike i tako dalje. I

svakako je važno da svi ti lokaliteti budu svaki na svoj način zanimljiv i privlačan za

posjetitelje. Sada kada ste već svi pitali po svim mjesnim odborima se planira iduće godine

revitalizacija javne rasvjete, sa led rasvjetom.

FRANCISKA VIDA: Pitanje što se tiče proračuna, pod a recimo, ako bi to bilo posebno pod

a, b, c,… bi čovjek prihvatio nešto, a ovako pa nas malo ružno gledate. Meni bi bilo drago kad

bi htjeli posebno glasati.

ZVONKO VRTARIĆ: Ali to je pitanje za sjednicu, a sada je aktualni sat.

FRANCISKA VIDA: Dobro, ja sam samo pitala. Ja sam na prošloj sjednici predala jedan

amandman koji se odnosi na modificiranu hranu pa me zanima zašto nije bilo uvršteno?

DRAŽEN SRPAK: Pa vjerojatno zato jer niste ispoštovali proceduru.

FRANCISKA VIDA: A kaj procedura,…?

DRAŽEN SRPAK: To bi vijećnik trebao znati.

FRANCISKA VIDA: A ako drugi put predam, budete uvrstili?

Page 11: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Ako predate po proceduri koja bude ispravna moramo uvrstiti.

FRANCISKA VIDA: Koliko sam čula da imamo zaštitare pa me zanima da li je to istina i da

li se ti zaštitari plaćaju naravno? I zašto ih opće imamo.

DRAŽEN SRPAK: Mislite u Hrvatskoj ili kako?

FRANCISKA VIDA: Ne, ne. Općenito u Murskom Središću. Valjda se nikoga ne bojite da

zaštitari moraju biti.

DRAŽEN SRPAK: E sada ovako gospođo Franciska, kad bi Vi radili recimo u Odsjeku za

financije , kad se dijeli novac za drva, ja mislim da biste Vi isto mene došli zamoliti da

uzmem zaštitara taj dan kako biste mogli taj svoj posao raditi bez pritisaka, nervoze,

vrijeđanja i tako dalje. Samo jedan dan u godini kada se dijeli novac za drva. Osamdeset posto

toga može proći uredno,a dvadeset posto ide na način daj mi sad za „Slobodana“ on nije

doma,… i sada je bio jedan slučaj pa preko predsjednika mjesnog odbora pa su se dvije osobe

zvale jer smo mi dali krivo kao,.. Vi bi prosili dva zaštitara.

KRISTIJAN ANTOLOVIĆ: Imam pitanje za gradonačelnika: pošto smo sad postali Grad

prijatelj djece, pitanje građana je da li je moguće pošto Grad sufinancira autobus, pošto je

Mursko Središće dugi grad i imamo u gornjem kraju isto dosta djece da li je moguće da

autobus koji vozi iz Hlapičine kupi djecu u Martinskoj i isto tako dok ide za Sitnice kupi

djecu kod Konzuma? Da li se to može? Jer znamo i promet je i sigurno bi pomoglo

roditeljima koji rade.

DRAŽEN SRPAK: Znači taj prijevoz plaća Županija. Mi samo plaćamo izvanredna

sufinanciranja za neke prijevoze koji nisu u programu između Peklenice i Križovca, a ovo je

financirano od strane Županije. Obzirom što tu prolazi ja ne vidim neku zapreku da to ne bi

bilo moguće. Pitanje je sad, Martinska ima pješačku stazu sa dvije strane, kretanje je zdravo, i

tako dalje,…svi smo mi hodali pješke u školu. Teoretski je moguće ako je to neki prijedlog s

kojim se svi slažete. Možemo ispitati i na idućem vijeću dati odgovor.

RENATA KOVAČIĆ: Evo ja bih imala još jedno kratko pitanje, problem odvodnje i kanala

za odvodnju u naselju Brezje. Ako mi možete objasniti, zašto ih se nije pozvalo na zajedničko

savjetovanje? To je pitanje građana.

DRAŽEN SRPAK: Osobno sam bio tamo po toj šumi tri četiri puta, gore dole,..rasprave,

dogovori, pokušaji… To se paušalno riješiti ne može. Tamo se mora napraviti propuh kanala i

to ne tamo gdje se nekome sviđa nego točno tamo gdje prema pravilima struke mora biti inače

će se novci potrošiti, a efekta biti neće. Mi smo sve napravili prema proceduri na temelju tih

upita ili prijedloga građana, to nije bio mali posao i potrošili smo dosta kuna i za poštu opet,

na 250 vlasnika smo poslali pismo gdje smo molili za suglasnost od toga se vratilo 40

potpisanih suglasnosti. Tako dugo dok nema 250 suglasnosti se ne može ništa poduzeti. Meni

je isto nepojmljivo i neprihvatljivo da ti ljudi koji tamo žive ne daju suglasnost.

RENATA KOVAČIĆ: Dobro koliko sam ja shvatila njihovo nezadovoljstvo je bilo vezano uz

to jer nisu znali za što bi konkretno potpisivali suglasnost i kuda bi ti kanali išli što je meni

malo nevjerojatno.

Page 12: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Sad sam Vam odgovorio, dobili su pismo u kojem je sve bilo napisano, a

gdje će ići kanali – točno tamo gdje bude išlo mjerenje, gdje tehnički pokazuje. Moraju se s

tim unaprijed složiti.

KRISTIJAN ANTOLOVIĆ: Kao predsjednik mjesnog odbora znam da taj problem postoji

jako dugo, tu je bilo čak i Hrvatske vode da su izašle s mehanizacijom. Dok je bilo veliki

problemi, voda, jednostavno ljudi nisu dali da se nešto napravi. Oni se moraju složiti

jednostavno jer se inače ne može riješiti bez suglasnosti.

JURICA MESARIĆ: Zanima me da li se na legalan i pravno određen način parkiraju kamioni

preko benzinske crpke ali i po gradu?

DRAŽEN SRPAK: To je privatno zemljište koje je po prostornom planu gospodarska zona.

Nema riješeni ulaz i izlaz s ceste, mi smo poslali upit cestama jer se tu svašta događa, ne

bismo htjeli biti ništa krivi. Danas je baš bio upit policije s obzirom na opet nastale gužve i

vlasnik toga zemljišta je bio u nekom prijekoru s policijom, Grad nema mogućnost dati

naknadu za korištenje toga kada nije legalno i ne upravljamo prometom na državnoj cesti. Čak

bi taj tko to ima morao ishoditi koncesiju i plaćati je Hrvatskim cestama. Ja sad ne radim od

toga nikakav problem jer vidite što se dešava i kako to ide pa barem djelomično ublažava

stvar. Da se nešto desi prometnoga je veliki problem jer taj kamion nije smio izaći iz ceste.

MILORAD PILIPOVIĆ: Pustite šofere neka si naprave pauzu. Po svijetu parkiraju kamione

gdje stignu, pustite ih.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, Gradsko vijeće usvaja Zapisnik 9. sjednice Gradskog vijeća

ZVONKO VRTARIĆ: Imate predloženi Dnevni red s time da predlažem jednu izmjenu i

jednu dopunu. Izmjena je točka pet Izvješće o radu dječjeg vrtića Maslačak Mursko Središće

bude prva točka kako bismo oslobodili gđu. Maltarić da ne mora slušati rasprave dok je

dopuna Prijedlog dopune o vrijednosti boda komunalne naknade kao četrnaesta točka

Dnevnog reda.

ZAKLJUČAK

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, Gradsko vijeće usvaja dnevni red sa izmjenom i dopunom

DNEVNI RED:

1.Godišnje izvješće o radu Dječjeg vrtića Maslačak Mursko Središće za pedagošku godinu

2017/2018,

2.a)Prijedlog Odluke o V. izmjenama i dopunama Odluke o proračunu Grada Mursko

Središće za 2018.g.,

b)Prijedlog Odluke o V. izmjenama i dopunama Plana nabave za 2018. godinu,

c)Prijedlog V. izmjena i dopuna Programa održavanja objekata komunalne infrastrukture za

2018.g.,

d)Prijedlog V. izmjena i dopuna Programa gradnje objekata i uređaja komunalne

infrastrukture Grada Mursko Središće za 2018.g.,

e)Prijedlog V. izmjena i dopuna Plana razvojnih programa za 2018. godinu,

Page 13: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

3.a)Prijedlog Odluke o proračunu Grada Mursko Središće za razdoblje 01.01.2019.g. do

31.12.2019.g.s projekcijama za 2020.g. i 2021. g.,

b)Prijedlog Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

c)Prijedlog Plana razvojnih programa za razdoblje od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

d)Prijedlog Plana nabave Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

e)Prijedlog Programa održavanja objekata komunalne infrastrukture za period od

01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

f)Prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Grada Mursko

Središće za period od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

4.Prijedlog Odluke o socijalnoj skrbi Grada Mursko Središće,

5.Prijedlog Odluke o osnivanju ustanove u kulturi: Centar za kulturu Rudar

6.Prijedlog Odluke o dopunama Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i

namještenika u upravnim tijelima Grada Mursko Središće,

7.Prijedlog Odluke o raspisivanju izbora za Vijeća mjesnih odbora na području Grada Mursko

Središće,

8.Prijedlog Odluke o financiranju političkih stranaka za 2019. godinu,

9.Prijedlog Odluke o poticajima za uređenje nekretnina na području Grada Mursko Središće,

10.Prijedlog Odluke o javnim priznanjima Grada Mursko Središće,

11.Prijedlog Odluke o sufinanciranju dnevnog boravka starijih osoba u domovima za starije i

nemoćne osobe na području Grada Mursko Središće,

12.Prijedlog Odluke o suglasnosti za provedbu ulaganja u projekt – „Rudarska kuća“ s

pratećom građevinom – rekonstrukcija i prenamjena stambene i gospodarske zgrade u

građevine društvene namjene u naselju Mursko Središće

13.Prijedlog Odluke o prodaji nekretnina u vlasništvu Grada Mursko Središće – ulica Slatine

14.Prijedlog Odluke o vrijednosti boda komunalne naknade

Točka 1.

Godišnje izvješće o radu Dječjeg vrtića Maslačak Mursko Središće za pedagošku godinu

2017/2018

U raspravi po ovoj točki sudjelovali su: Ivana Maltarić, Andrija Tekeli, Dražen Srpak,

Zvonko Vrtarić

IVANA MALTARIĆ: Pozdravljam sve prisutne. Moram napomenuti da je ovo godišnje

izvješće prihvatilo Upravno vijeće dječjeg vrtića u rujnu 2018. godine isto to smo proslijedili

Uredu državne uprave. Dječji vrtić Maslačak samostalna je javna ustanova koja u okviru

djelatnosti predškolskog odgoja ostvaruje programe koji potiću na integrirani razvoj i učenje

djece predškolske dobi, razvoj dječjih kompetencija, poštivanje različitosti, osigurava nijegu i

skrb za djecu rane i predškolske dobi. Znamo da naš vrtić djeluje na dvije lokacije – Trg braće

Radića 4 Mursko Središće i Školska 6, Peklenica – područni odjel. U pedagoškoj godini

2017/2018 koja je započela 01. rujna 2017. godine i trajala do 31. kolovoza 2018. godine vrtić

je pohađalo 142 djece u redovitim cjelodnevnim i poludnevnim programima. Cjelodnevni

program polazilo je ukupno 116 djece, te 25 djece četverosatni i šesterosatni program. Djeca

su bila raspoređena u šest odgojnih skupina, pet odjelnih skupina djeluje u vrtiću Maslačak

Mursko Središće konkretno to su dvije jasličke i tri vrtićke skupine, a u područnom odjelu

Peklenica djeluje jedna mješovita skupina za djecu od treće do sedme godine. Valja naglasiti

da je i protekle pedagoške godine u redoviti rad vrtića bilo uključeno 25 djece romske

Page 14: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

nacionalne manjine starosti od tri do sedam godina te su bili integrirani po skupinama.

Istaknula bih još da osim redovitih programa imamo ustrojen rad predškole s naglaskom da u

program predškole nije bilo uključeno niti jedno dijete već su sva djeca bila uključena i

upisana u redoviti program. Također smo provodili kraći program učenja engleskog jezika

koji je organiziran od strane dječjeg vrtića Maslačak te imamo suglasnost na kraći program

dobiven od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Program se provodio od 01.

listopada 2017. do 31. svibnja 2018. jedanputa tjedno po 45 minuta te je na obje naše lokacije

polazilo 50 djece. Također smo imali kraći program učenja njemačkog jezika koji je provodila

škola stranih jezika Studio Žerjav program je pohađalo petero djece iz matičnog vrtića u

Murskom Središću. Što se tiče stručnih suradnika i dalje ostvarujemo suradnju s Osnovnom

školom Mursko Središće te koristimo njihove usluge – savjeta pedagoga, logoterapija te kroz

autorski ugovor defektologinju gđu. Potočnik koja je provodila logopedsku terapiju za šestero

djece koji za to imaju potrebu. Što se tiče zaposlenih protekle godine na realizaciji programa

sudjelovalo je 15 zaposlenika na neodređeno radno vrijeme odnosno 11 odgojiteljica,

ravnateljica, kuharica, pomoćna kuharica, 2 spremačice te dva zaposlenika na određeno

vrijeme. Vrtić je prema potrebama roditelja radio od 05:30 do 16:30 sati. Vjerojatno sad

pratite što se događa pa imamo sad i popodnevnu smijenu, o tome ćemo onda slijedeće

godine. Prema Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju troškove smještaja snosio je

Grad Mursko Središće kao osnivač vrtića, roditelji djece koji su koristili usluge jaslica

odnosno vrtića te Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta koje je u potpunosti snosilo

troškove roditeljskog udjela koje je u potpunosti snosilo troškove za djecu pripadnike romske

nacionalne manjine. Prijevoz djece romske nacionalnosti koji svakodnevno putuju autobusom

na relaciji Sitnice Mursko Središće financiran je od strane Međimurske županije za vrijeme

tekuće školske godine, a za vrijeme ljetnih mjeseci se svake godine snalazimo, jedne godine

nam je pomogao Grad, a ove godine je navedeni platila Vlada Republike Hrvatske. Istaknula

bi jako dobru suradnju s našim roditeljima kroz roditeljske sastanke, kutiće za roditelje,

sudjelovanje roditelja u odgojno obrazovnom procesu. Vrtićom upravlja Upravno vijeće koje

je obavljalo poslove i zadaće vođene Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju,

Statutom vrtića te ostalim propisima i aktima. Upravno vijeće vrtića čine predsjednik Josip

Sršan, zamjenica Kristina Nestić te članice Jadranka Tuksar, Sonja Jepure i Gabrijela Barat

kao predstavnica odgojitelja. U Izvještajnom razdoblju Upravno vijeće je održalo osam

sjednica. Na kraju bih spomenula samo Izvješće rada ravnatelja; znamo da je prošle godine

došlo do smijene ravnatelja, Odlukom Gradskog vijeća od 09.03. v.d. ravnateljicom sam

imenovana ja do onda je vrtićom upravlja gospođa Spomenka Cilar, napravili smo

primopredaju, nastavila sam s njezinim radom te su realizirane sve aktivnosti koje su trebale

biti do kraja pedagoške godine.

ANDRIJA TEKELI: Sve lijepo i dobro ako se još i to realiziralo, a o financijama niti A. Kako

je situacija za prvih devet mjeseci?

IVANA MALTARIĆ: Biti će na dnevnom redu u dvanaestom mjesecu. Ovo je pedagoško.

ANDRIJA TEKELI: Znam da bude. Imate trenutno financijske poteškoće, da nas ne bude na

kraju godine možda dočekalo,…

ZVONKO VRTARIĆ: To ćemo raspravljati na kraju godine, sad raspravljamo o pedagoškoj

godini.

DRAŽEN SRPAK: Evo da ja umirim, nema nikakvih problema i sve je u redu.

IVANA MALTARIĆ: Nema nekih tehničkih problema, ono što se događa i svake godine.

Evo mi smo ušli u program popodnevnog odmora, boravka djece. Vrtić radi prema potrebama

roditelja, na temelju projekta zaposlili smo nekoliko djelatnika za koje čekamo naravno na

odobreni predujam što se tiče njihovih plaća, do onda se naravno snalazimo. Isto tako

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još nam nije doznačilo novce za prva četiri

Page 15: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

mjeseca roditeljskog udjela za djecu romske nacionalne manjine ali to će sigurno doći do

kraja godine i to su sve one tekuće stvari.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvaja Godišnje

izvješće o radu Dječjeg vrtića Maslačak Mursko Središće za pedagošku godinu 2017/2018

Točka 2.

a)Prijedlog Odluke o V. izmjenama i dopunama Odluke o proračunu Grada Mursko

Središće za 2018.g.,

b)Prijedlog Odluke o V. izmjenama i dopunama Plana nabave za 2018. godinu,

c)Prijedlog V. izmjena i dopuna Programa održavanja objekata komunalne

infrastrukture za 2018.g.,

d)Prijedlog V. izmjena i dopuna Programa gradnje objekata i uređaja komunalne

infrastrukture Grada Mursko Središće za 2018.g.,

e)Prijedlog V. izmjena i dopuna Plana razvojnih programa za 2018. godinu

U raspravi po ovim točkama sudjelovali su Milorad Pilipović, Dražen Srpak, Tomislav

Korbelj, Marko Jurović, Renata Kovačić, Miroslav Ikodinović, Franciska Vida

DRAŽEN SRPAK: Imate materijale, ja predlažem da se ubuduće za sve vas rebalans

proračuna i sam proračun daje i u papirnatom obliku. Vidite da je proračun sa V. izmjenama,

zašto V.? Zato što je godina bila vrlo živa, promjenjiva. Realizacija proračuna je

25.160.000,00 kuna što su nekadašnji tri proračuni ili zadnjih godina ili dva. Smanjenje je

nastalo zato što se opet ovi projekti koji su morali biti sastavni dio za 2018. godinu – vrtić i

zona, prebacuju u 2019. zbog realizacije. Treba reći da je to tehnički rebalans, zadnje

ovogodišnje usklađenje lijeve i desne strane proračuna odnosno prihoda i rashoda.

KRISTINA NESTIĆ: Mi smo se sastali, prokomentirali i u omjeru 2:1 dajemo prolaznu

ocjenu.

ZVONKO VRTARIĆ: Predlažem da raspravljamo po svim podtočkama jer nema razloga da

se razjašnjavamo po svakoj točki kad se sve odnose na jedno.

MILORAD PILIPOVIĆ: Samo jedno malo objašnjenje u vezi povećanja troškova odvoza

smeća za mjesni odbor Sitnice. Ne znam na što se to odnosi, zašto povećanje.

DRAŽEN SRPAK: Moram reći da sam jako zadovoljan što je tako malo povećanje obzirom

što smo očekivali. To je ono što je bilo oko Zelene čistke i tako dalje i u procesu kad sam ih

stisuno da su rad za opće dobro čistili šumu, bilo je puno otpora, šuma se očistila i to se je

moralo nekamo odvesti, a to vam onda košta 13 tisuća kuna što je s obzirom na se skupa i nije

tako puno. I onda se za par dana opet šuma napuni…ali moramo djelovati jer to jednostavno

tako ne može biti. Ali isto tako mogu reći da i naši mnogi, firme i tako dalje sipaju svugdnje,

a sve su onda krivi oni.

TOMISLAV KORBELJ: Zanima me stavka povećanje autorski honorar – 135.800 kuna, na

što se to odnosi?

MARKO JUROVIĆ: Najveći dio se odnosi na revitalizaciju tri pila, oslikane klupe na šetnici

uz Muru, križ na groblju, a ostalo je: imali smo Dominika Padarića i par stvari koje su bile u

Centru za kulturu.

DRAŽEN SRPAK: Da razjasnimo, ako se plaća preko autorskog honorara onda je puno

jeftinije neko kad se plaća Ugovorom o djelu.

TOMISLAV KORBELJ: Koliko je onda ZAMP bio plaćen iza Dominika Padarića?

MARKO JUROVIĆ: Baš sam prije pogledao, 840,00 kuna.

TOMISLAV KORBELJ: Toliko se onda umanjilo njemu?

Page 16: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

MARKO JUROVIĆ: On je dobio 5.200,00 kuna.

DRAŽEN SRPAK: U čemu je problem s Dominikom Padarićem?

TOMISLAV KORBELJ: Nije, pitam.

DRAŽEN SRPAK: To već drugi put pitate, osjećam da je neki problem, osjećam neku lošu

vibru, da smo mi nešto njemu uzeli.. Ne, mi smo njemu dali 5.200,00 kuna s time što sam ja

predložio da organiziramo koncert. Ne bi nam palo na pamet i ubuduće ništa drugo osim da

mu pomognemo. I svi koji su bili na koncertu su dali 20,00 kuna njemu u prilog.

TOMISLAV KORBELJ: Vidim da ste Vi nemirni oko toga Padarića, ne znam, meni je to isto

sumnjivo.

DRAŽEN SRPAK: Uh, jako sam nemiran. Molim Vas g. Jurović detaljno, najdetaljnije što

možete dajte pismeno Izvješće vijećniku g. Korbelju

TOMISLAV KORBELJ: Ne, ja nisam to tražio.

DRAŽEN SRPAK: Ja imam pravo reći zaposleniku da napravi nešto. Mislim da ovo vrijeme

koje dolazi – došašće, takva pitanja Vam zaista nisu potrebna. Smiješno Vam je? Meni nije.

TOMISLAV KORBELJ: Vi ste mi smiješni.

DRAŽEN SRPAK: Ne znam dal bi bilo Vama smiješno da radite nešto humanitarno pa Vas

netko poslije olajava.

TOMISLAV KORBELJ: Ja nisam Vas kritizirao, niti sam rekao nešto protiv Vas u vezi

Dominika Padarića – ništa. Vi insinuirate nešto čega nema.

Zanima me još Ugovori o djelu – povećanje za 154.200,00 kuna?

MARKO JUROVIĆ: Imali smo puno radnika na održavanju javnih zelenih površina koji se

svi plaćaju preko Ugovora o djelu, imamo sada ekipu za ukop Peklenica Križovec koji su

prije bili van toga, njima se plaćalo na crno koliko znamo,…

DRAŽEN SRPAK: Sve što se ugovorilo Ugovorom o djelu. Od čišćenja, košnje, radova

nekih,…Grad je čist, grad je uredan, primamo samo pohvale…

TOMISLAV KORBELJ: Kako to mislite „na crno se plaćalo“?

MARKO JUROVIĆ: Ne Grad. Ekipi za ukop se prije davalo gotovinom…

RENATA KOVAČIĆ: Usluge agencije kod kandidiranja projekata – povećanje za 80 tisuća

kuna i projekt i elaborat za kompostanu – 95 tisuća kuna? Molim Vas objasnite nam.

DRAŽEN SRPAK: Znači 80 tisuća kuna je za vrtić, sve ono što je još trebalo napraviti za

kandidiranje, za javnu nabavu,…a za kompostanu smo pitali ali su nam htjeli napraviti

besplatno projekt pa smo sad to morali platiti 95 tisuća kuna. Jer građevinska i projekt su

temelj za gradnju kompostane.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Isto molim jedno objašnjenje – osnovnoškolci, područje

smanjenja, 22 tisuće kuna.

MARKO JUROVIĆ: Mi imamo Sporazum sa Županijom i Osnovnom školom i na početku

smo trebali staviti stavku, nismo znali koliko bude, rekli su nam otprilike i sad to izlazi puno

manje. Mi to plaćamo, nije da više ne sufinanciramo.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: I još samo jedno pitanje za to smanjenje, pomoć za drva za

ogrjev za 20 tisuća kuna.

MARKO JUROVIĆ: Manji je broj korisnika.

FRANCISKA VIDA: Murs ekom – nova stavka 12 tisuća kuna?

DRAŽEN SRPAK: Dokapitalizacija. Sve što je Grad posjedovao od komunalne opreme,

traktor, kombi je prebačeno u Murs ekom.

TOMISLAV KORBELJ: Vidimo da se program gradnje objekta manje-više financira iz

proračuna, a skoro ništa iz EU fondova pa me zanima zašto je to tako, da li se ne pišu dobro

projekti ili ne prolaze projekti, zašto ne prolaze projekti?

MARKO JUROVIĆ: Sa prošlim izmjenama su bile stavke, sa ovim tu gdje je 0 se brišu jer

idu u 2019. godinu.

Page 17: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Za Gospodarsku zonu 6,8 milijuna, za vrtić 9,2 milijuna, Tekstilna ulica –

staza kandidirana u MUP , nije EU fond - 200 tisuća. I tako dalje. Zaželi – 1,5 milijuna, Svi u

vtić – 13,5 milijuna ali ne, ništa ne prolazi.

ZAKLJUČAK: Sa 10 glasova ZA, 1 SUZDRŽANI i 3 PROTIV Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvaja

a) Odluku o V. izmjenama i dopunama Odluke o proračunu Grada Mursko Središće za 2018.g.,

b)Odluku o V. izmjenama i dopunama Plana nabave za 2018. godinu,

c)V. izmjena i dopuna Programa održavanja objekata komunalne infrastrukture za 2018.g.,

d) V. izmjena i dopuna Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Grada

Mursko Središće za 2018.g.,

e) V. izmjena i dopuna Plana razvojnih programa za 2018. godinu

Točka 3.

3.a)Prijedlog Odluke o proračunu Grada Mursko Središće za razdoblje 01.01.2019.g. do

31.12.2019.g.s projekcijama za 2020.g. i 2021. g.,

b)Prijedlog Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

c)Prijedlog Plana razvojnih programa za razdoblje od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

d)Prijedlog Plana nabave Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

e)Prijedlog Programa održavanja objekata komunalne infrastrukture za period od

01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

f)Prijedlog Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Grada Mursko

Središće za period od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g

U raspravi po ovim točkama sudjelovali su Dražen Srpak, Renata Kovačić, Miljenko

Cmrečak, Milorad Pilipović

DRAŽEN SRPAK: Evo vidite da je i u ovim nekoliko dana došlo opet do promjene ali to je

jednostavno tako. Reagirali smo brzo kad smo saznali da će ići javni poziv za kompostane,

možda krajem godine, možda u siječnju, možda u veljači. Mi smo odma promtno naručili

projektu dokumentaciju, Murs ekom je već prije kupio zemljište kako bi bili spremni za

aplikaciju. Uz minimalno 90 do 95 posto drugih financiranja, naš dio će biti vrlo mali, a

znamo da prema Planu gospodarenja RH moramo imati riješeno pitanje biootpada i to se

ovime riješava. Zato ide amandman, trošak predviđeni za gradnju kompostane sa svim onim

strojevima i uređajima koji moraju biti unutra je 6,1 milijun kuna. Za taj iznos bi povećali

proračun koji je predloženi. I još sam u tih par dana razjasnio pitanje javne rasvjete, postoji

kreditna linija HBOR-a sa vrlo niskim kamatama i ne ulazi u zaduženje od 20 posto obzirom

što se radi o energetski učinkovitim projektima i planiramo da se u siječnju završi Mursko

Središće, a nakon toga i naselja kako bi sve bilo bolje osvjetljeno, trošili manje struje i fali još

javna rasvjeta na nekim lokacijama recimo u industrijskoj zoni – Sobočan, IAF, u Peklenici

jedna ulica – s time se to onda isto rješava. Jako veliki proračun je koji je već sad u većem

djelu ostvariv tj bude ostvaren. Ono što zapravo ne znamo je kako će proći Majur Štrukovec,

Majur Hlapičina, neke još manje aplikacije, i mogli bismo reći sad još za kompostanu

međutim ja sam uvjeren da je sad to dosta izgledno i da to mora biti sastavni dio proračuna jer

ako se idemo prijaviti ionako mora biti u proračunu. Što se tiče ostalih projekata koji su u

proračunu puno toga je već vezano na stavke u realizaciji od projekta Zaželi, Svi u vrtić,

novog dječjeg vrtića, radova u zoni, održavanje javnih površina – radnici će biti zaposleni u

Murs ekomu, sufinanciranje djece, privatni vrtići, tekuće donacije DVD-ima, sportske udruge

donacije, socijalni program, stipendije, školarine, nagrade za visoko obrazovanje, udžbenici

Page 18: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

za srednjoškolce, pomoć srednjoškolcima, kapitalne donacije u kulturi, pomoć vjerskim

zajednicama, nerazvrstane ceste, mogući otkup stare zgrade klaonice, infrastruktura u

Slatinama, oborinska odvodnja i ceste, ulaganje u Etno kuću, ulaganje u zgradu pošte apoteke,

gradski stadion, izgradnja prometnice, otkup zemljišta za igradnju sportskog parka, ulaganje u

društveni dom u Hlapičini, sufinanciranje staze, Štrukovec – društveni dom, uređenje cesta,

Križovec – mrtvačnica, društveni dom, staze, Peklenica – mrtvačnica, staze, društveni dom,

spomen park naftaštva, javna rasvjeta,…Tu su još troškovi za plaće i sve ostale tekuće stvari.

KRISTINA NESTIĆ: Mi smo se i po toj točki sastali i prokomentirali i dajemo prolaznu

ocjenu s 2:1.

RENATA KOVAČIĆ: Imam jedno pitanje vezano uz monografiju. Opet imamo monografiju

i mene ti iznosi konstantno bodu u oči. Kada je uopće planirani završetak te monografije i

koliko budemo na kraju novaca za to dali?

MILJENKO CMREČAK: Sve ispod milijuna.

DRAŽEN SRPAK: Moj zamjenik vodi taj projekt monografije sa još nekim ljudima koji su

povjesničari. To ne može biti besplatno. Ja moram reći da čovjek koji je došao meni u ured

pred godinu i pol da bi radio monografiju rekao je da hoće besplatno, ja sam rekao da se s

time ne slažem. To je posao koji traje dvije tri godine i to ne može biti besplatno, to su

troškovi odlaska u arhive,…Uz to, planirano je da se monografija da besplatno u svaku kuću

na području grada. To su novci poreznih obveznika, to je knjiga koja govori o povijesti, koja

je mnogo štošta razjasniti i građani je imaju pravo dobiti. Kad dođemo u fazu tiskanja, tražiti

će se ponude pa tko bude najpovoljniji će dobiti taj posao, a što se tiče autorskog honorara,

čini mi se da je 45 tisuća kuna ako se ne varam. To se može pismeno odgovoriti ili dati

podatak.

MILJENKO CMREČAK: Ta monografija mnoge bode u oči i mene je počela bosti u oči prije

šesnaest godina kada sam se počeo baviti politikom i šesnaest godina je bila ta monografija

stavljena kao stavka u proračun. S gradonačelnikom su dogovoreni modeli i metode i ja sam

prihvatio taj projekt i mogu reći da je isti pri kraju. To će biti opsežna monografija, imati će

preko 280 strana s mnogo podataka, sa zanimljivim temama koje će obuhvačati i kulturno

povijesne i prirodopisne i etnološki i politički karakter našega grada sa bogatim

biblijografskim zabilješkama i vjerujem da će i mnoge stvari iznenaditi. Monografija će

obuhvatiti i noviju našu povijest tako da će se u njoj između ostalog razgovarati i o sportu,

kulturi, religiji, školstvu, rudarstvu,…Monografija u ovoj cijeni koju je gradonačelnik rekao

koja je naknada koju plaćamo zapravo autoru za njegov doktorski studij, zapravo Grad

financira doktorski studij g. Turka koji radi ovaj projekt je samo početak. Prva monografija će

biti monografija o Murskom Središću, druga monografija će biti monografija o rudarstvu, a

treća monografija će biti monografija o naftaštvu. Sve tri monografije su u toj cijeni o kojoj

smo mi malo prije razgovarali. Stavka je povećana iz razloga jer želimo da ove godine ta

monografija bude završena, nećemo se žuriti, držati ćemo se latinske poslovice „Festina

lente“ - žuri polako. To je jedan ozbiljan i kapitalan projekt i vjerujem da će do kraja ili

sredine slijedeće godine biti uglavnom realiziran. Razgovarali smo već i o opremanju knjige,

o prelomu knjige, o svim stvarima koje se tiču same monografije. Monografiju piše

diplomirani povjesničar samostalno, g. Zoran Turk iz Murskog Središća. On to radi s velikim

srcem. Vjerujem da će ova monografija biti jedno dobro kapitalno djelo koje će ići uz bok

ovim sklupturama koje imamo. Vjerujem da će opet naši građani biti ponosni i sretni da uz

Serjojnski riječnik imamo i Monografiju.Ovaj grad ima jedan veliki iskorak i mislim da će to

novo lice grada iznenaditi mnoge.

RENATA KOVAČIĆ: Imala bih još pitanje – tekuće i kapitalne donacije za sportske udruge u

iznosu od 750 tisuća kuna, a ostalim udrugama u iznosu od 225 tisuća kuna?

Page 19: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Ostale udruge su neke manje udruge i do sad već dvije godine se provodi

natječaj, nije bilo nezadovoljnih, svi su dobivali više, a oni koji su novi oni se tek moraju

dokazati.

RENATA KOVAČIĆ: Ulaganje u zgradu pošte ljekarne 1,3 milijuna, ono što ste rekli da ne

znamo što bude… što je onda 1,3 tisuće?

DRAŽEN SRPAK: To je kompletno uređivanje zgrade prema glavnom projektu, znači zgrada

je sad iznutra gotova, po projektu je uređivanje krovišta, galerije, podruma, fasade i svega

ostaloga ali ja velim pošteno, ja ne znam kamo će se to moći prijaviti ali za svaki slučaj ako se

otvori mogućnost mora biti dio proračuna.

RENATA KOVAČIĆ: Samo malo da Vas pitam, to je ovaj dio samo bivša apoteka? Nije to i

porezna.

DRAŽEN SRPAK: Apoteka pošta.

MILORAD PILIPOVIĆ: Imam jedno pitanje što se tiče proračuna za 2019., nigdje ne vidim

za umirovljenike uskrsnice i božićnice. Kaj niste to planirali za iduću godinu?

DRAŽEN SRPAK: Bez brige, biti će.

MILORAD PILIPOVIĆ: Dobro, i još ovo za mjesni odbor, otkup te stare klaonice od Hoblaja

– za što se to planira kupiti ?

DRAŽEN SRPAK: To je zemljište u samom centru. Kad-tad će se pojaviti nešto, neka poteba,

ovo gdje je arhiva i gdje je moto klub je također u vlasništvu Grada, a ovo samo spajamo uz

to. To je centar grada, to je prevrijedno zemljište i mi želimo njime raspolagati. Sad ta

klaonica nije za rušenje i mogla bi se pretvoriti možda u galeriju ali mene Vam od svega toga

najviše zanima zemljište. Isto tako bi kupili da možemo i ovo gdje je dječje igralište. To su

stvari koje se dešavaju jedanput i ako ne kupiš tada onda kada trebaš je barem tri puta skuplje.

MILORAD PILIPOVIĆ: Meni se čini jako velika cijena.

DRAŽEN SRPAK: Tako su nam postavili cijenu. Bilo je puno više. Poslali smo pismo

namjere da prihvaćamo na 35 tisuća eura…

ZAKLJUČAK: Sa 8 glasova ZA, 1 SUZDRŽANI i 5 PROTIV Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvaja

a)Odluku o proračunu Grada Mursko Središće za razdoblje 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.s

projekcijama za 2020.g. i 2021. g.,

b)Odluku o izvršavanju Proračuna Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

c)Plan razvojnih programa za razdoblje od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

d)Plan nabave Grada Mursko Središće za 2019. godinu,

e)Program održavanja objekata komunalne infrastrukture za period od 01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.,

f) Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Grada Mursko Središće za period od

01.01.2019.g. do 31.12.2019.g.

Točka 4.

Prijedlog Odluke o socijalnoj skrbi Grada Mursko Središće

DRAŽEN SRPAK: Imali smo Upravni nadzor iz Ministarstva demografije samo sa jednom

točkom to je da li smo donijeli Pravilnik koji smo trebali donijeti po zakonu još 2014. godine

koji nismo donijeli, a koji određuje prava primatelja zajamčene minimalne naknade. Koji

govori da svaki primatelj zajamčene minimalne naknade bilo da je riječ o samcu ili nositelju

kućanstva temeljem toga ostvaruje pravo na plaćanje do 50 posto troškova stanovanja. To

znači da ako neko kućanstvo prima 2 tisuće kuna zajamčene minimalne naknade Grad Mursko

Središće bi trebao iz svog proračuna isplatiti do tisuću kuna troškova stanovanja. Mi taj

Pravilnik nismo donijeli. Temeljem upravnog nadzora dobili smo nalog – potrebno je donijeti

Odluku o socijalnoj skrbi na način da se njome utvrde prava iz sustava socijalne skrbi

Page 20: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

stanovnicima grada Mursko Središće propisana Zakonom o socijalnoj skrbi i prava iznad

standarda propisana tim zakonom te korisnici, visina i načini ostvarivanja prava koja su

mogućnost korištenja pojedinih socijalnih i drugih usluga sukladno zakonu. Potrebno je

naknadu za troškove stanovanja priznavati svim korisnicima zajamčene minimalne naknade

do polovice iznosa. Ja kao gradonačelnik, kao odgovorna osoba moram ovaj Pravilnik staviti

na Gradsko vijeće. Tražio sam od Centra za socijalnu skrb podatke, projekciju, upit koliko bi

to Grad koštalo, riječ je o cifri od oko 500 tisuća kuna godišnje. Problem je u tome što bi sve

jednici lokalne samouprave trebale biti ravnopravne u Republici Hrvatskoj, u troškovima i

prihodima i svemu ostalome. Ja sam na Udruzi gradova rekao da sve jedinice lokalne

samouprave gdje živi romska populacija su zbog toga u neravnopravnom položaju. U

populaciji primatelja zajamčene minimalne naknade je negdje oko 80 posto romske

populacije. Općina ili Grad koji imaju romsku populaciju nemaju nikakve veće prihode

temeljem toga ali rashode po ovome da i to vrlo velike. Mi nemamo apsolutno ništa protiv

toga da se svim primateljima zajamčene minimalne naknade to isplati ako je to tako zakon

propisao samo mi moramo to znati iz čega ćemo ispalatiti i moramo biti u ravnopravnom

položaju. Mislim da bi bilo noramalno da se ovim zakonom rješava pitanje primanja. Da se

krivo ne razumije mi nismo protiv toga, 500 tisuća kuna nije mali novac. Ja sam napravio ono

što moram, na vama je da to izglasate ili velite svoj stav o tome.

ZAKLJUČAK:

Sa 13 glasova PROTIV i 1 SUZDRŽANI Gradsko vijeće Grada Mursko Središće ne usvajaOdluku o

socijalnoj skrbi Grada Mursko Središće

Točka 5.

Prijedlog Odluke o osnivanju ustanove u kulturi: Centar za kulturu Rudar

U raspravi po ovoj točki sudjelovali su Dražen Srpak, Renata Kovačić, Miljenko Štefanić,

Milorad Pilipović

DRAŽEN SRPAK: Centar za kulturu je vrlo živ, cijelu godinu su raznorazne stvari, advent je

vrlo bogat, pun događaja, neko time mora upravljati. Plan je da u 2019 godini Centar za

kulturu „Rudar“ dobije i ravnatelja i da zaživi u punom sjaju i da se što više pokuša biti

samoodrživ. Sa raznim događajima koji se na kraju krajeva moraju i platiti, nadam se da ćemo

uspjeti i vrlo brzo sa kino projekcijama. Gradski proračunski korisnik kao i knjižnica, kao i

vrtić.

RENATA KOVAČIĆ: v.d. ravnatelj – gđa. Dolores Vrtarić nije ona na roditeljskom?

DRAŽEN SRPAK: Je, ali to nije bitno. To je samo v.d. Natječaj će biti.

RENATA KOVAČIĆ: Kada bi to bilo?

DRAŽEN SRPAK: Mi planiramo negdje s 01.07.

RENATA KOVAČIĆ: A osnivanje bi išlo kada?

DRAŽEN SRPAK: Sad se donesu odluke i onda ide procedura koja se mora napraviti.

Ustanova mora imati ravnatelja, to je propisano – ne može biti bez ravnatelja. Postoje

zakonski uvjeti koje on mora ispuniti i to je to.

MILORAD PILIPOVIĆ: Tu sam negdje pročitao da bi se moglo čak pet-šest ljudi zaposliti,

jesu li to neki novi ljudi ili je to iz pogona što postoji u Gradu? Ili se netko na novo

zapošljava?

MILJENKO ŠTEFANIĆ: Vidjeli ste do pet ljudi, ustanovama u kulturi koje zapošljavaju do

pet ljudi upravlja ravnatelj i njima nisu potrebna upravna vijeća i zato tako piše. Ako

premašimo pet ljudi naravno da onda ustanovom upravlja Upravno vijeće.

Page 21: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Evo recimo primjer knjižnice, knjižnica ima ravnatelja i nikoga

zaposlenoga.

MILORAD PILIPOVIĆ: I koliko sam ja shvatio, taj Centar će samo uprihoditi nešto, neće

imati troškove?

DRAŽEN SRPAK: Mi želimo da on bude samoodrživ.

ZAKLJUČAK:

Sa 12 glasova ZA i 2 glasa SUZDRŽANI Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvaja

Odluku o osnivanju ustanove u kulturi: Centar za kulturu Rudar

Točka 6.

Prijedlog Odluke o dopunama Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i

namještenika u upravnim tijelima Grada Mursko Središće

DRAŽEN SRPAK: Radi se o projektu Svi u vrtić gdje je Grad nositelj projekta i u

prihvatljivim troškovima projekta je voditelj projekta to je cura koja je već tu dva mjeseca sa

6 godina iskustva i treba joj se odrediti plaća.

MILJENKO ŠTEFANIĆ: 4,05 to je prihod koji je u projektu predviđen u budžetu. Gospođa je

primljena na radno mjesto voditelja EU projekta za vrijeme cjelokupnog trajanja projekta.

Sada joj trebamo izdati rješenje o plaći

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvajaOdluku o dopunama

Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada

Mursko Središće

Točka 7.

Prijedlog Odluke o raspisivanju izbora za Vijeća mjesnih odbora na području Grada

Mursko Središće

DRAŽEN SRPAK: 23.01. istiće mandat, izbori će biti kao što vidite 17. veljače i to je to. U

proračunu je planirano.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, Gradsko vijeće Grada Mursko Središće usvaja Odluku o raspisivanju

izbora za Vijeća mjesnih odbora na području Grada Mursko Središće

Točka 8.

Prijedlog Odluke o financiranju političkih stranaka za 2019. godinu

DRAŽEN SRPAK: Odluka koju moramo donijeti. Stranke imaju pravo temeljem zakona na

participaciju u sredstvima, neki više neki manje i to je to. Izglasajte da možemo isplatiti.

ZAKLJUČAK:

Page 22: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, GradskovijećeGradaMurskoSredišćeusvajaOdluku o

financiranjupolitičkihstranaka za 2019. godinu

Točka 9.

Prijedlog Odluke o poticajima za uređenje nekretnina na području Grada Mursko

Središće

U raspravi po ovoj točki sudjelovali su Dražen Srpak, Milorad Pilipović, Miroslav Ikodinović,

Tomislav Korbelj, Miljenko Cmrečak

DRAŽEN SRPAK: Riječ je o jednoj odluci koju smo kroz cijelu godinu polako brusili. Ima

puno puta primjedbe ljudi da je u susjedstvu stari objekt u lošem stanju. Gledajući estetiku

imaš pet šest lijepih novih kuća pa onda jedna ruševna – narušava kompletni izgled. Kada se

to makne tu se može ponovno graditi. Glavni motiv svega toga je da se to što nevalja makne i

poruši i očisti grad i sva naselja. Drugi motiv je da neke starije vrijedne kuće koje bi netko

želio obnoviti i saćuvati da se ipak na neki način pomogne. Određeni su neki uvjeti koji su

dobro promišljeni, s time da bi u članku dva izbacili „i na istoj parceli izgraditi novi stambeni

objekt“. Zato jer u članku četiri imate „te planira“ znači nije nužno propisano da mora graditi

ali ako želi graditi da u roku od šest godina završi. Tu su i odredbe o prebivalištu, kriterijima,

povjerenstvu.

MILORAD PILIPOVIĆ: Slažem se sa svime navedenim jedino mi se ne sviđa članak 3 „uz

uvjet da vlasiti supružnik ili supružnik vlasnika stalno zaposlena osoba minimalno dvije

godine“. Netko radi na vaučer, netko radi na crno, netko radi povremene poslove, znači nije

stalno zaposlen ali ipak je skupio neku svotu novaca da bi to renovirao ili srušio.

DRAŽEN SRPAK: U pravu ste no međutim proračun se i puni i prazni. Mora se napuniti da

bi se mogao prazniti. I samo jedan mora biti zaposleni.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Nemojte se ljutiti, nije loše pitanje. Dogode se različite životne

situacije valjalo bi barem razmisliti da se to utvrdi.

DRAŽEN SRPAK: Ja sam stava da mora biti barem jedan zaposleni dvije godine. I na tome

inzistiram.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Ako dozvoljavate imate i komisiju koja je stručno složena i

mislim da se tu mogu utvrditi bilo koji oblici zloupotrebe i opet naglašavam da se tu radi o

višoj sili. Ako su ljudi radili svo to vrijeme i ne svojim izborom došli u takvu situaciju ispada

da ih kažnjavamo.

DRAŽEN SRPAK: Tu treba razumijeti. Nije sad tu ideja da netko ide mijenjat prozore na

kući i dobije 15 tisuća kuna. To nije to. Uklanjanje upasnog rugla i obnova nekih starih

vrijednih za koje će onda građevinsko povjerenstvo procijeniti da se to isplati i da je to svrsi

shodno.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Slažem se ali ne daj Bože da su u pitanju životne situacije gdje

su ljudi došli ne svojim izborom.

DRAŽEN SRPAK: Razumijem ali dopusite mi da sam tog stava i dalje.

MILORAD PILIPOVIĆ: Možda je neko poljoprivrednik, znači nije zaposleni…

MILJENKO CMREČAK: Kasnije možda, u neformalnom razgovoru budemo to razjasnili.

MILORAD PILIPOVIĆ: Dobro netko ne radi pa ima više para od ovih koji rade.

DRAŽEN SRPAK: Možemo biti populisti do neba ali ja vam velim proračun je živo tkivo on

se mora napuniti. Svi bi trebali imati ista prava i kod punjenja i kod pražnjenja.

TOMISLAV KORBELJ: Eto ja bi samo htio reći da podržavam taj prijedlog i da okolne

općine imaju već to duže vrijeme i čak po 20 tisuća kuna da isto tako financiraju.

DRAŽEN SRPAK: Koje?

TOMISLAV KORBELJ: Podturen.

Page 23: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

DRAŽEN SRPAK: Rekli ste okolne općine. Okolne su Sveti Martin, Selnica,..Ima Sveta

Marija, ima Kotoriba to znam ni za Podturen nisam znao.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, GradskovijećeGradaMurskoSredišćeusvajaOdluku o poticajima za

uređenjenekretninanapodručjuGradaMurskoSredišće

Točka 10.

Prijedlog Odluke o javnim priznanjima Grada Mursko Središće

DRAŽEN SRPAK: Imali smo staru odluku, dosta staru koja je bila i dosta nedefinirana,

gledao sam malo kako imaju drugi, nije obuhvaćala studente, učenike, nije omogućavala da

gradonačelnik daje javna priznanja, pa smo išli to onda urediti na način da je moj zamjenik

bio zaduženi i konačna verzija je došla na vaš stol.. Mislim da ćemo ovime značajno

unaprijediti i vrijednost tih nagrada, napraviti neki red u svemu tome što je zapravo i cilj jer

ako to nije tako onda su i te nagrade puno manje vrijedne.

MILJENKO CMREČAK: Pred vama je Odluka o javnim priznanjima Grada Mursko Središće

na kojoj smo radili nekoliko mjeseci. Kao što je gradonačelnik rekao stara odluka je bila

relativno štura i mi smo odlučili nju promjeniti iz jednostavnog razloga jer smatramo da javna

priznanja koaj smo do sada dijelili su bila dodjeljivana po nekim kriterijima za koje smo

zaključili da bismo ih mižda na neki način trebali oblikovati. Ovom odlukom o javnim

priznanjima koju ćete kasnije sicirati je odluka kojom želimo da se ne dezavuiraju nagrade

koje su ljudi do sada dobili odnosno da te nagrade budu izraz poštovanja i izraz svega ono što

jevažno pojedincima ili pravnim osobama koje ovo Gradsko vijeće, građani, Vijeće mjesnog

odbora svojim prijedlozima kao takve istiću odnosno dodjeljuje ih na svečanoj sjednici

Gradskog vijeća. Mi smo to bili zamislili da između ostalog nagrađujemo i učenike i studente

pa smo nagrade podjelili na nagrade Grada Mursko Središće za životno djelo dr. Jakov

Kostović – mogu to obrazložiti kasnije, povelju počasni građanin Grada Mursko Središće,

nagrada Grada Mursko Središće Ivan Šubić, povelja Lapornik, nagrada iznimno uspješan

učenik i student – Magna cum Laude, javno priznanje gradonačelnika Grada Mursko

Središće. U tim odlukama je propisano kada se dodjeljuje, u kojem vremenskom redoslijedu

se dodjeljuje, propisani je i nekakav oblik, tko gdje i kakav odbor dodjeljuje,…Sve daljnje

radnje oko tog pravilnika određuje sam odbor koji je vezan uz Gradsko vijeće.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA, GradskovijećeGradaMurskoSredišćeusvajaOdluku o

javnimpriznanjimaGradaMurskoSredišće

Točka 11.

Prijedlog Odluke o sufinanciranju dnevnog boravka starijih osoba u domovima za

starije i nemoćne osobe na području Grada Mursko Središće

U raspravi po ovoj točki sudjelovali su Dražen Srpak, Renata Kovačić, Milorad Pilipović,

Tomislav Korbelj, Miljenko Cmrečak

DRAŽEN SRPAK: O tome sam ja govorio još 2013. godine svjestan promjena koje nastaju u

društvu gdje je sve više starijih osoba, nažalost i sa manjim primanjima koje si ne mogu

priuštiti boravak u domu za starije i nemoćne, neki od njih ne žele biti u domovima za starije i

Page 24: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

nemoćne, a opet ne mogu biti same. Imaju djecu koja o njima skrbe s manjim prihodima

recimo nego ostali. Boravak u domu za one koji su takvi kakvi jesu košta minimalno 4 tisuće

kuna na više i sa ovim programom ono što sam ja i obećao, ali ne zbog izbora nego zato što je

to stvar koja nam je potrebita, to i ostvarujemo. U proračunu je 120 tisuća kuna. Bili smo u

Čakovcu, porazgovarali smo tamo u domu jer oni to provode već više godina na nivou

županije, imaju 15 korisnika, taj boravak košta 1.200 kuna. Boravak je od pola 7 do pola 5,

praktično kad ideš na posao staviš roditelja u domu i kad ideš s posla ga podigneš i dalje

skrbiš sam o njemu. U domu imaju tri obroka, ležaj za odmor i organizirani društveni život. I

sad da probam malo to plastično objasniti: netko tko ima penziju 1.500 kuna, ne može biti

sam, ovime mu je omogućeno da mu od te penzije ostane 900,00 kuna kad plati 600,00 kuna i

apsolutno je zbrinuti, a nakon toga – kad se ga podigne s doma se opet skrbe o njemu njegova

djeca. Mislim da je to jedan jako dobar program, nadam se da će biti odaziva. Sad kada se to

izglasa, napraviti ćemo sastanak sa direktorima domova za starije i nemoćne, mi to ne

možemo sami provoditi, nemamo resurse ali imamo dva doma. Pružimo njima ruku suradnje

da oni taj program organiziraju, a mi ćemo pola toga iznosa sufinancirati. Prema proračunu i

prema cijeni boravka bi to bilo sad nekih 20 korisnika. Opet su tu neka ograničenja, za one

koji su primatelji mirovine od 2.500 kuna na niže, socijalni status, postojati će povjerenstvo

koje će onda opet o tome odlučivati, ima odredba od 10 godina neprekidnog prijavljenog

prebivališta ovdje da se ne bi opet iskorištavalo, to je za naše građane koji su tu, koji tu žive,

koji tu plaćaju porez, mi im sad to vraćamo na neki način. Program bi se počeo provoditi kad

se provede taj javni poziv i pregledaju pristigle prijave. Naravno, sa nadom da će se oba doma

za starije i nemoćne u to rado uključiti. To je na godišnjoj razini prihod od oko 250 tisuća

kuna. Za jedan dom znam, usmeno su se izjasnili da ih zanima za pola tih korisnika.

RENATA KOVAČIĆ: Imam pitanje vezano uz članak 3 ja bih voljela da u tu kategoriju

uključimo i mentalno bolesne osobe – ljude koji su mlađe životne dobi, što je s njima?

Alzheimer, Parkinson i slično, a to su osobe koje u kasnijoj fazi nisu u stanju brinuti se za

sebe, isto tako i osobe, možda izviditi pravna služba, što je s osobama koje su pretrpjele

moždani udar, srčani udar? Pa je došlo do oštećenja i one kroz određeni period trebaju pomoć,

a sustav zdravstva koji imamo ne daje adekvatnu pomoć, međutim vjerujte da su osobe

kojima je potreban nadzor. Da li su one slabo pokretne, nisu u stanju u tom momentu

odlučiti,… možemo li proširiti taj dio? Ne samo na starije nego i na nemoćne ali mlađe.

DRAŽEN SRPAK: Shvatio sam Vašu intenciju međutim kako velite ovdje piše o

sufinanciranju dnevnog boravka starijih osoba, dakle to nije taj program o čemu Vi govorite.

To je program za starije osobe. Za neke druge kategorije postoje drugi elementi npr. Dom za

odrasle osobe Orehovica i neke druge ustanove. Ovo je program osmišljeni za starije osobe.

RENATA KOVAČIĆ: I još jedno pitanje: prijave za javni poziv do 20. siječnja, što znači

prijave će moći ići do 20. siječnja?

DRAŽEN SRPAK: Ne, do 20. siječnja će se objaviti javni poziv.

RENATA KOVAČIĆ: Dobro, a prijave će se moći dešavati tokom godine?

DRAŽEN SRPAK: Propisano. Da bismo što prije počeli s provedbom programa je 20.

siječanj početak prijava i biti će propisano kako dugo će se moći prijaviti – 15 dana, 30 dana,

ne znam.

RENATA KOVAČIĆ: Dobro ali u toku godine se isto može desiti da se eto nažalost nekome

nešto desi i onda što?

DRAŽEN SRPAK: Do 20 osoba to ne bi smio biti problem, ono što je proračunom osigurano.

Page 25: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

RENATA KOVAČIĆ: Ja se slažem, intencija je jako dobra s obzirom na uvjete koje imamo

ali Vas svejedno molim da razmislite i o, evo ja imam konkretno u obitelji bratića koji ima

Parkinson i on je apsolutno ovisan o svojim roditeljima ali on nije za dom Orehovicu.

DRAŽEN SRPAK: Razumijem Vas međutim ovo nije taj program, tu treba osigurati svašta

nešto za ljude sa posebnim potrebama. Ovo je praktično zamišljeno za one koji su mobilni,

pokretni, koji se mogu dovesti, a opet ne mogu biti iz razno raznih razloga sami.

MIROSLAV IKODINOVIĆ: Pozdravljam program ali ako bi mi mogli u nekoj doglednoj

budućnosti proširiti njegov djelokrug, dakle uključiti i veći dio ljudi i veći dio osoba koje su u

stanju socijalne pomoći, hoće li to biti osobni suradnik ili neko volontiranje, možda ideja o

kojoj bi doista trebalo razmisliti.

DRAŽEN SRPAK: Svaka pomoć bilo kome kome je potrebita je hvalevrijedna. Opet s druge

strane moramo biti svjesni, ne znam tko to ima, ja mislim da nema nitko u Međimurju osim

Županije što provodi. Nadamo se da ćemo neke druge isto potaknuti na ovo. Dajte da

probamo, da vidimo što to znači. Možda će biti sedam prijava, a ako smo mi sada rekli

dvadeset onda se odmah otvara prostor za nešto više da taj program dopunimo. Ja ne znam

reći sad koliko će ih biti. Vjerujem da je problem zato što se ih mora voziti. Kad to imaš doma

na pragu bude vjerojatno više korisnika i nadam se da će domovi iskazati interes jer to je jako

važno.

MILORAD PILIPOVIĆ: Ja ću se osvrnuti na članak 5, tu ste odredili cenzus od 2.500 kuna i

Vi budete platili 50 posto, podržavam to sve. U svom govoru ste istaknuli da kao djeca otiđu

na posao, a mamu i tatu dovedu u dom. Po hrvatskom zakonu o obitelji djeca su dužna brinuti

se o roditeljima i sad se postavlja pitanje: osoba ima 2 tisuće kuna penzije i nema dosta, a ima

troje ili četvero djece koji zajedno zarade 25 tisuća kuna pa mislim da je malo smješno da

Grad daje tih i tisuću kuna kad od te osobe djeca zarađuju 25 tisuća kuna. Oni mogu doplatiti

tu razliku. Jeste li o tome razmišljali? Da netko zaista može biti u takvoj situaciji. Sad ćemo

mi njima plaćati iz Gradskog proračuna taj dodatak.

DRAŽEN SRPAK: Ali ista je stvar i sa dječjim vrtićem. Mi plaćamo 60 posto, a ne pitamo

koliko netko ima plaću. To je pomoć građanima. Nije sad 120 tisuća kuna neka stavka, a

nekima će to biti od životne važnosti, vjerujte mi.

MILORAD PILIPOVIĆ: Nisam protiv toga samo mi je malo nezamislivo da onaj tko ima iz

čega platiti da mu Grad daje.

DRAŽEN SRPAK: Postoji povjerenstvo koje će prvo dati onima koji to nemaju, koji imaju

manje prihode, koji su više potrebiti, koji su bolesniji,…

MILORAD PILIPOVIĆ: Bojim se da će netko iskoristiti taj pravilnik jer nigdje ne piše i

cenzus djece.

DRAŽEN SRPAK: Ali postoji povjerenstvo koje će propisati i uvjete natječaja i naravno da

se to isto može staviti i unutra u javni poziv da se u obzir uzimaju i prihodi djece koja nad

njima skrbe.

TOMISLAV KORBELJ: Evo ja bih se isto nadovezao na gospodina Pilipovića, moram reći

da Podturen nema to, podržavam to ali nije mi u redu ova granica do 65 godina života.

Smatram da isto tak starija osoba od 63 godine , od 61 godinu,…

DRAŽEN SRPAK: Shvaćam Vas, bilo je razmišljanja i negdje mora biti. To Vam je kao kad

bi neko rekao da je 50 premalo na ovoj cesti, da mora biti 60. Negdje se mora poteći crta.

Naravno da bi neko s 63 godine imao možda potrebu ali negdje mora biti ta crta. Intencija je

bila za starije osobe sa manjim primanjima i taj segment smo željeli obuhvatiti.

TOMISLAV KORBELJ: I to podržavam ali bez dobnog ograničenja.

Page 26: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

MILJENKO CMREČAK: Postoji razina koju zovemo mirovina. U Hrvatskoj je propisana dob

od 65 godina odnosno od 67 godina. Ono što je ovdje najvažnije reći da našim sugrađanima

dajemo socijalno okruženje. Da oni ostanu u svojoj sredini, da u toj svojoj sredini mogu

komunicirati, živjeti. Radi se o ljudima koji su potrebni, ljudi koji imaju mala primanja,

namijenjeno je to za one ljude koji ne žele svoje roditelje staviti u domove ili nemaju

financijska sredstva nego koriste da ljudi borave u tom nekakvom dnevnom boravku. To je

ideja koja je sjajna. Počelo se od onoga što je nama važno, s jedne strane nam je zakon, s

druge strane nekakva minimalna cifra do koje smo išli. Ne treba tu gledati tko, kako i zašto

zato jer postoji odbor, postoje ljudi. Podržavamo svake inicijative o kojima ste govorili i o

njima ćemo moći razmisliti međutim ovo je ono što je važno izgovoriti Pravilnik kojim

želimo starije ljude zbrinuti.

DRAŽEN SRPAK: Kada govorite o tome da netko ima veće prihode, on vam utoliko više i

puni gradski proračun.

ZAKLJUČAK:

Sa 13 glasova ZA, 1 glasom SUZDRŽAN Gradsko vijeće Grada Mursko Središće donosi

Odluku o sufinanciranju dnevnog boravka starijih osoba u domovima za starije i nemoćne

osobe na području Grada Mursko Središće

Točka 12.

Prijedlog Odluke o suglasnosti za provedbu ulaganja u projekt – „Rudarska kuća“ s

pratećom građevinom – rekonstrukcija i prenamjena stambene i gospodarske zgrade u

građevine društvene namjene u naselju Mursko Središće

13.Prijedlog Odluke o prodaji nekretnina u vlasništvu Grada Mursko Središće – ulica Slatine

14.Prijedlog Odluke o vrijednosti boda komunalne naknade

DRAŽEN SRPAK: Ovo je tehnička odluka kao što smo i donosili za dječji vrtić, kompleks

DVD-a, kompleks „Rudar“ i za ceste u zoni. Riječ je o ulaganju – 340 tisuća kuna. To

moramo donijeti inače se ne možemo prijaviti.

ZAKLJUČAK:

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA Gradsko vijeće Grada Mursko Središće donosi Odluku o

suglasnosti za provedbu ulaganja u projekt – „Rudarska kuća“ s pratećom građevinom –

rekonstrukcija i prenamjena stambene i gospodarske zgrade u građevine društvene namjene u

naselju Mursko Središće

Točka 13.

Prijedlog Odluke o prodaji nekretnina u vlasništvu Grada Mursko Središće – ulica

Slatine

DRAŽEN SRPAK: Cijena je bila 15 eura, bio je javni natječaj, nije bilo interesa. Mi želimo

da se tamo grade kuće obzirom što ide vrtić i sve ostalo i odlučili smo da ponudimo cijenu od

10 eura po kvadratu. I to je opet poticaj za mlade.

ZAKLJUČAK:

Page 27: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

Jednoglasno, sa 14 glasova ZA Gradsko vijeće Grada Mursko Središće donosi Odluku o

prodaji nekretnina u vlasništvu Grada Mursko Središće – ulica Slatine

Točka 14.

Prijedlog Odluke o vrijednosti boda komunalne naknade

U raspravi po ovoj točki sudjelovali su Tomislav Korbelj, Dražen Srpak, Zvonko Vrtarić

DRAŽEN SRPAK: Promijenjeni je Zakon o komunalnom gospodarstvu, obveza je donijeti do

30. Studenog novu vrijednost boda inače uopće u idućoj godini ne bismo mogli naplaćivati

komunalnu naknadu. Moramo poslati nova rješenja iduće godine opet van, opet ćemo

potrošiti na poštarinu. Od 2001. Godine je vrijednost boda ista, znači 17 godina. Danas mi po

analizi 4,5 puta više površina kosimo nego smo kosili 2017 godine. Čišćenje snijega nije isto

kao prije – danas se soli, čiste se pločnici, javne rasvjete je sve više i svijetli dulje i tu su novi

troškovi. Jednostavno mi smo odlučili sad kada se to već mora napraviti da nova vrijednost

boda bude umjesto 0,30 – 0,37. Pitali smo druge kako rade, neki će povisiti jer svi su unutra u

toj shemi. Komunalna naknada bi trebala biti održivi prihod za sve one potrebe koje iz nje

izviru. Od komunalne naknade uprihodovano je 886 tisuća kuna, a za svu namjenu utrošeno je

1.677.000,00 kuna. Ovim povećanjem od 0,07 se opterećenje po domaćinstvu na godišnjoj

razini penje za 100 kuna, a kad to dođe u gradski proračun će biti 200 tisuća kuna. Ja znam da

budete vi rekli da to tako ne može ali to tako je. Realno bi to trebalo povećati puno više. Ja

moram voditi brigu da proračun bude što uravnoteženiji. Ako je ček 800 kuna to nije

povećanje od 200 kuna nego od 100 kuna zato što je unutra u čeku i vodna naknada. Još treba

donijeti jednu odluku do 05 veljače jer komunalna naknada je umnožak koeficijenta zone i

namjene, površina i vrijednosti boda. Čakovec je do sada imao 0,33, mi smo imali 0,30,

Prelog je imao 0,32 povećava na 0,45, Nedelišće je imalo cijelo vrijeme 0,34. To vam je jedna

kava na mjesec.

TOMISLAV KORBELJ: Ovo povećanje se odnosi na sve tri zone ili samo na prvu?

DRAŽEN SRPAK: Naknada je umnožak zone, namjene, površine i visine boda. U prvoj zoni

je koeficijent veći nego u trećoj pa je umnožak onda veći.

ZVONKO VRTARIĆ: To je vrijednost boda i ona je ista, površina nije ista i zona nije ista.

TOMISLAV KORBELJ: Znači najviše će plaćati oni u prvoj zoni?

ZVONKO VRTARIĆ: Da. Pa i sada je tako bilo.

DRAŽEN SRPAK: Grad će malo više uprihoditi za sve one potrebe koje treba dati

građanima.

ZAKLJUČAK:

Sa 10 glasova ZA, 4 glasa PROTIV Gradsko vijeće Grada Mursko Središće donosi Odluku o

vrijednosti boda komunalne naknade

Page 28: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

Gradonačelnik i predsjednik Gradskog vijeća zahvalili su vijećnicima na suradnji kroz godinu

i poželjeli im svima svako dobro i puno zdravlja i blagostanja povodom božićno –

novogodišnjih blagdana.

Gradsko vijeće Grada Mursko Središće ukupno broji 15 članova.

Deseta (10) sjednica Gradskog vijeća Grada Mursko Središće zaključena je u 19:42 sata.

Zapisnik sastavila: PREDSJEDNIK

Marta Tuksar GRADSKOG VIJEĆA

Zvonko Vrtarić, dipl.ing.

______________________ _______________________

Page 29: REPUBLIKA HRVATSKA MEĐIMURSKA ŽUPANIJA GRAD MURSKO ...wp.mursko-sredisce.hr/wp-content/uploads/Zapisnik... · MILORAD PILIPOVIĆ: U sklopu pitanja predsjednika Gradskog vijeća

__________________________________________________________________________________

_____

GRAD MURSKO SREDIŠĆE – GRAD RUDARA

Trg bana Josipa Jelačića 10, 40315 Mursko Središće

www.mursko-sredisce.hr

e-mail: [email protected]

URED GRADA: 040 370-771, 370-782, fax. 040 370-772

SRETNO