programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.ii

Post on 22-Jan-2018

163 Views

Category:

Marketing

6 Downloads

Preview:

Click to see full reader

TRANSCRIPT

Performics

ČO JEPROGRAMMATIC?

Performics

Automatizovaný proces nákupu online reklamy pomocou špeciálneho software.

Performics

Adform, Doubleclick, Crimtan, eTarget, RTB House, Criteo... jeich niekoľko.

Performics

PREČOMU VENOVAŤ POZORNOSŤ?

Performics

Performics

Performics

Performics

Performics

AKO TO FUNGUJE?

Performics

Performics

ČO JE NAŇOM TAK DOBRÉ?

Performics

Performics

Čo všetkov ňom môžeme spravovať?

– Reklamné bannery

– Reklamné videá

– TV / HybridBroadcast

Broadband TV

– Bilboardy

– Print

– Radio

Performics

Performics

Performics

– Software, kde majitelia

webov ponúkajú

reklamný priestor.

SUPPLY SIDE

PLATFORM

Performics

Performics

– Software, pomocou ktorého hľadáme

najvhodnejší priestor

na zobrazenie reklamy.

DEMAND SIDE

PLATFORM

Performics

Performics

– Spôsob programatického nákupu

reklamného priestoru v aukcii

v reálnomčase.

REAL TIME

BIDDING

Performics

Performics

Performics

RT

B

Programmatic

Performics

AKO FUNGUJE RTB?

Performics

PONUKA AUKCIA NÁKUP

PROGRAMMATIC JE SILA

Performics

Performics

Performics

Performics

Performics

Performics

Rich Media Formáty

Performics

Cross-Device

Performics

Viewability

Performics

ČO JE NUTNÉ MAŤ PRIPRAVENÉPRED SPUSTENÍM?

Performics

Performics

Performics

Performics

Performics

Just because I don’t care doesn’tmean I don’t understand.

— Homer Simpson

Performics

Performics

Performics

ROZHODUJÚCA

JE KREATÍVA

Performics

Kto kliká na reklamu?

– Study Showing 50 Percent Drop in

Number of U.S. Internet Users Who Click on

DisplayAds

– „Only 8 Percent of Internet Users Now

Account for 85 Percent ofall Clicks“

Performics

Study Showing 50 Percent Drop in Number of U.S. Internet Users Who Clickon Display Ads

Performics

A kto sú títoklikeri?

InternetAverage InternetAverage

Insurance – Clickers Insurance – Converters

THIS SITE VS.

TOTAL

THIS SITE VS.

TOTAL

SEGMENT

Under 18

18–24

25–34

SEGMENT

Under 18

18–24

25–34

INDEX

147

138

66

INDEX

63

98

110

35–44

45–54

35–44

45–54

74

67

117

115

55–64

65+

55–64

65+

111

131

105

80

Performics

INVENTORY

DÁTA

KREATÍVA

FREKVENCIA ZÁSAHU

UŽÍVATEĽ

Dôležité faktory úspechu kampane

Performics

BRANDFORMANCE

Performics

Štandardy vs. Neštandardy

ŠTANDARDPerformics

Štandardy vs. Neštandardy

NEŠTANDARDPerformics

NEŠTANDARDPerformics

NEŠTANDARDPerformics

ŠTANDARDY NEŠTANDARDY

– Priemerné CTR 0,10%

– Vysoký zásah

– Engagement rate 1,70%

– Avg. engagement time 8,02s.

– Viewibility rate 52 %

– Priemerné CTR 0,40%

– Limitovaný zásah

– Engagement rate 14,45%

– Avg. engagement time 11,39s.

– Viewibility rate 68 %

Štandardy vs. Neštandardy

Performics

TOP3

bannery podľa zobrazovania SK

– 300x250 = 11,2%podiel

– 300x600 = 6,18%podiel

– 728x90 = 5,81%podiel

12,0%

10,00%

8,00%

8,00%

6,00%

4,00%

300x250 300x600 728x90

Performics

TOP3

bannery podľa zobrazovania CZ

– 300x250 = 9,03 %podiel

– 728x90 = 6,09 %podiel

– 285x130 = 5,42 %podiel

10,0%

9,00%

8,00%

7,00%

6,00%

5,00%

300x250 728x90 285x130

Performics

Najlepšie bannery podľa CTR

– 320x50 = mobil

– 300x250

– 750x200

0,40%

0,30%

0,20%

0,10%

0,00%

320x50 300x250 750x200

Performics

Ktoré zariadenie

má najlepšie CTR?

Avg CPM (EUR)

1,20 0,80%

0,70%

0,60%

0,50%

0,40%

0,30%

0,20%

0,10%

0,00%

1,00

0,80

0,60

0,40

0,20

Desktop Mobile Tablet

Avg CPC

(EUR)

Avg CTR (%)

Performics

Ktoré zariadenie má najviac zobrazení? 28%

61%

11%

MOBILE

DESKTO

P

TABLE

T

Performics

Data alebo kreatíva?

DATA KREATÍVA

Performics

Aký je zámer kreatívy?

VÝKON

ZOBRAZENIE

ODOVZDANIE POSOLSTVA

ZOBRAZENIE

ODOVZADANE

POSOLSTVA

ONLINE

KONVERZIA

KLIK UŽÍVATEĽ

Performics

Čo je cieľom kampane? Odovzdanie reklamného posolstva.

Performics

Ako odovzdávam reklamnéposolstvo?

– Užívateľ

– Správna kreatíva

– Frekvencia zásahu

– Vhodné inventory

– Meranie reklamného posolstva

Performics

Ako zmerať odovzdanie reklamného posolstva?

ČO? AKO?

AKO?– ZNALOSŤ

REKLAMNÉHO POSOLSTVA

– OPÝTAME SA UŽÍVATEĽOV

Performics

MOBELIXBRAND IMPACT SURVEY

Performics

Goal– To increase position of

brand Mobelix against

their competitor

–usingprogrammatic

buying video formats in

RTB ecosystem.

Performics

CONTROL GROUP

Campaign1. Dividing users (targeted

audience) into two groups.

Control group and Exposed

group.

2. Programmatic buying in

RTB ecosystem. Execution of

campaign in the period of 15

days.

EXPOSED GROUP

Performics

MeasurementBRAND IMPACT SURVEY

22,99%EXPOSED GROUP

REACHED BY

ETARGET

15,08%CONTROLGROUP

Na akú predajňu

nábytku ste videli

na internete najčastejšie

reklamu?

KIKA

ASKO

MOBELIX

OTHER

+ 7,91%BRAND IMPACT

Performics

Survey results

PUBLIKUM

exposed group 51

KIKA

27,27%

MOBELIX

43 22,99% 42

ASKO

22,46%

OTHERS

51 27,27%

control group 59 32,96% 27 15,08% 44 24,58% 49 27,37%

–5,69% 7,91% –2,12% –0,10%

STATISTICS REPLIES

EVALUATION

70

60

50

40

30

20

10

0

60

50

40

30

20

10

0

KIKA KIKAASKO ASKOOTHERS OTHERSMOBELIX MOBELIXPerformics

Campaign summary

210 000 4,54UNIQUE USERS FREQUENCY/CAMPAIGN

– Unique users: 210000 – Clicks: 12 277

– Nm. impressions: 954 634 – VTR: 37%

– Nm. Web sites: 432 – CTR: 1,29%

– Duration: 15 days

Performics

– With this campaign we

helped client to know

position of his brand

and help himto

strengthen it.

– Increase brand recognitionon

internet +7,91%

– Put the advertiser on samelevel

withAsko

– Decrease leading position of Kika

from 55% to only 16% ontargeted

group

SummaryETARGET CAMPAIGN

RESULTS

Performics

Client„Our intent in Mobelix was to increase the

brand recognition, while using

programmatic opportunity to help to

achvieve our main object.The campaign

showed us that the strategy was chosen

very wisely, as the recognition of the

brand and increase of customers is the

best indicator for us.“

Simon Radil, Head of online

marketing, Mobelix

Čo je dôležité priRTB

STRATÉGIA

– Naplánovať si

rozpočty, akcie

(víkendové etc.

= zvýšenieCTR)

KREATÍVA

– Stratégia pri

tvorbe

– Testovanie

– Pravidelný

update (nová

kreatíva

PRAVIDELNE!)

OPTIMALIZÁCIA

– Kampaň

potrebuje zásahy

špecialistu a čas

na výsledky

ROZPOČET

– Mať pripravený

rozpočet -

je potrebný

min. zásah na

cieľovku

Performics

Čo je dôležité priRTB

Performics

LAUNCH LEARN

OPTIMIZE

Daniel Zaiček

– +421 911 55 82 33

– daniel.zaicek@performics.com

ĎAKUJEM.

Performics

top related